به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژاوی هرناندس سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در نشست خبری پیش از بازی فردا شب شاگردانش برابر تیم اتلتیک بیلبائو در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اسپانیا، به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد که یکی از آنها جنجال‌های به وجود آمده درباره آینده عثمان دمبله بود.

مدیربرنامه‌های دمبله تأیید کرد که باشگاه بارسلونا بازیکن او را برای تمدید قرارداد تحت فشار قرار داده و تهدید کرده که اگر تمدید نکند یا در بازار ژانویه به تیمی دیگر نرود، تا پایان فصل نیمکت‌نشین خواهد شد.

ژاوی در پاسخ به این سؤال که آیا او از دست عثمان دمبله ناراحت است، گفت: خیر و این آخرین چیزی است که درباره دمبله می‌گویم.

با این حال سؤالات درباره دمبله ادامه پیدا کرد و از ژاوی پرسیده شد که چرا این بازیکن فرانسوی حاضر به تمدید قراردادش نمی‌شود و او پاسخ داد: او به من گفت که می‌خواهد بماند. اینکه چرا تمدید نمی‌کند را از خودش بپرسید. حضورش مقابل بیلبائو؟ فردا تصمیم می‌گیریم. او باید تست کرونا بدهد. فردا فهرست بازیکنان‌مان را ارائه می‌کنیم. وضعیتی که دمبله در آن قرار دارد چندان مساعد و خوشایند نیست اما به هر حال این مسئله به باشگاه مربوط می‌شود. ما در شراط پیچیده‌ای هستیم. اگر تمدید نکند، باشگاه باید راه حل دیگری پیدا کند چون نمی‌شود به این شرایط ادامه داد. ما خیلی وقت است که منتظریم. متئو (آلِمانی، مدیر ورزشی بارسلونا) 5 ماه پیش مذاکراتش را با دمبله آغاز کرده است و ما دیگر نمی‌توانیم صبر کنیم.

ژاوی سپس به وضعیت سایر نفرات تیمش از جمله دنی آلوز اشاره داشت و گفت: من فکر می‌کنم که عملکرد او در این مدت خوب بوده است. بعد از باختن ال‌کلاسیکو همه چیز تیره و تار شد و من فکر می‌کنم که حضور بازیکنی مانند آلوز برای تغییر شرایط تیم بسیار مهم است. برایت‌ویت؟ او هم آماده است اما فردا باید ببنیم که آیا می‌توانیم در فهرست تیم قرارش دهیم یا نه. آنسو و پدری؟ وضعیت آنها متفاوت است اما پدری صد درصد آماده است. در کل من فکر می‌کنم که تیم ما نکات مثبت زیادی دارد اما قبول دارم که باید نتایج بهتری کسب کنیم.

تیم فوتبال بارسلونااز یک دقیقه بامداد جمعه شب در ورزشگاه سن‌مامس به مصاف بیلبائو می‌رود.