به گزارش وب‌سایت نود، شب گذشته استقلال تهران در بازی رفت مرحله‌ی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شبی که هواداران این تیم حمایت خوبی از آن‌ها کرده بودند، متحمل سنگین‌ترین شکست خانگی خود در آسیا شدند. آبی پوشان پایتخت که نیمه‌ی اول را با یک گل به رختکن رفته بودند، در نیمه‌ی دوم 3 گل خوردند تا شبی تلخ را برای هواداران خود در آزادی رقم بزنند. برخی هواداران استقلال هم که اصلا از عملکرد تیمشان راضی نبودند، حدودا از دقیقه‌ی 65 بازی ورزشگاه آزادی را ترک کردند تا سکانسی تلخ از هواداران این تیم در ورزشگاه آزادی ثبت شود. بعد از باخت تلخ استقلال در ورزشگاه آزادی، دو شب تلخ دیگر استقلالی‌ها در ورزشگاه آزادی مقابل رقبای آسیایی را مرور کرده‌ایم.

باخت با طعم از دست رفتن جام

دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۸، آخرین باری بود که استقلال در فینال جام باشگاه های آسیا حاضر شد ولی در ورزشگاه آزادی شکست خورد و نتوانست جام را بالای سر ببرد. در آن سال استقلال با هدایت مرحوم "ناصر حجازی" بعد از 8 سال دوباره توانسته بود به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد. استقلالی‌ها در آن بازی از حمایت 100 هزار نفری هواداران خود سود می‌بردند و امیدوار بودند برای سومین بار بتوانند قهرمان آسیا شوند. قبل از بازی فینال حواشی در اردوی آبی‌های پایتخت به وجود آمد و این حواشی منجر شد تا سرمربی استقلالی‌ها محمد "علی یحیوی" را به پرویز برومند ترجیح دهد و "یحیوی" در بازی فینال دروازه‌بان استقلال شد. با وجود اینکه استقلال میزبان بود اما نیمه‌ی اول آن بازی را جوبیلو ایواتا با دو گلی که شبیه به هم بود، در دقایق 34 و 45 از روی دو ارسال بلند و دو ضربه‌ی سر به سود خود به پایان رساند. استقلالی‌ها در نیمه‌ی دوم و در دقیقه‌ی 65 با شوت "سیروس دین محمدی" یکی از گل‌ها را جبران کردند و امیدوار بودند بتوانند با حمایت هواداران پر شور خود به بازی برگردند اما درخشش "تاماکی اوگامی" دروازه‌بان جوبیلو ایواتا مانع از به ثمر رسیدن گل تساوی شد و بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به سود ژاپنی‌ها به پایان رسید و استقلال نتوانست برای سومین بار قهرمان آسیا شود. "حجازی" در آن سال در حالی استقلال را به فینال آسیا رساند و با آبی پوشان پایتخت در نهایت نایب قهرمان شد که بازیکنان سرشناس این تیم از جمله "علیرضا منصوریان"، "سرژیک تیموریان"، داریوش یزدانی و "مهدی پاشازاده" از استقلال جدا شده بودند و او توانسته بود با وجود جدایی چند مهره‌ی اصلی آبی‌ها، آن‌ها را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برساند.

شکست در زمین سیل آسا

در آخرین دوره‌ی قهرمانی باشگاه هایآسیا با فرمت قدیم این رقابت‌ها در سال 2002، استقلال تهران با هدایت زنده‌یاد "منصور پورحیدری" موفق شد به جمع چهار تیم پایانی صعود کند. مرحله‌ی پایانی رقابت‌ها در تهران برگزار شد و استقلالی‌ها باید در ورزشگاه آزادی به مصاف آنیانگ ال‌جی کره جنوبی که جدیدا نام آن به اف‌سی سئول تغییر کرده، می‌رفتند. این بازی در حالی برگزار شد که بارانی سیل‌آسا زمین ورزشگاه آزادی را شبیه باتلاق کرده بود و اصلا شرایط بازی در چمن آزادی محیا نبود. استقلالی‌ها بازی را خوب شروع کردند و در همان 10 دقیقه‌ی اول بازی توانستند یک ضربه‌ی پنالتی بدست آورند اما "محمد نوازی" نتوانست آن پنالتی را به گل تبدیل کند. آن بازی در نهایت با برتری 2 بر یک تیم کره‌ای همراه شد تا استقلال از رسیدن به فینال باز بماند و آبی پوشان پایتخت یک بار دیگر در خانه نتوانند جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد. تک گل استقلالی‌ها را در آن بازی "یدالله اکبری" به ثمر رساند. استقلالی‌ها بعد از باخت در نیمه نهایی، در بازی رده‌بندی با نتیجه 5 بر 2 نسف قرشی ازبکستان را شکست دادند و به مقام سومی لیگ قهرمانان آسیا رسیدند.

1870