ورزش 11 - بارسلونا - پی اس وی آیندهوون را در اروپا و سرتاسر جهان به عنوان نبرد تاریخسازان می شناسند، نبردی که بی شک بخش اعظمی از جذابیت منحصر بفرد رقابت های گروه B لیگ قهرمانان را تکشیل خواهد داد تا خاطرات یوهان کرایف فقید را در نیوکمپ زنده کند.

بارسلونا ارنستو والورده فصل گذشته با نمایشی تلخ و تاسف آور بدست آ اس رم از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا حذف شد تا مدعی بزرگ این رقابت ها با تحقیری فراموش نشدنی اقدام به ترک المپیک رم نمایند و کینه ای عجیب را از رقابت های اروپایی به دل بگیرند و امروز با قدرتی افزایش یافته، برای جبران ناکامی به جای مانده خود پا به عرصه بگذارد.

بازیکنان پی اس وی آیندهوونبازیکنان پی اس وی آیندهوون

پس اس وی آیندهوون با چنگ و دندان و به هر ترتیبی که بود توانست از مرحله پلی آف رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به سلامت عبور کند تا پس از کنار زدن باته بوریسف، بتوانند در گلدان مرگ این رقابت ها قرار بگیرند و در جنگ طاقت فرسای خود برابر بارسلونا در گام نخست مرحله گروهی به میدان بروند.

بازیکنان بارسلونابازیکنان بارسلونا

ارنستو والورده سخت علاقمند است که در فصل 2018/19 رقابت های اروپایی قدرت خود را به رخ بکشد، شاید این آخرین فصل حضور او در بارسلونا باشد و به همین دلیل است که با اراده ای عجیب به دنبال فتح افتخاراتی است که ممکن است هرگز نتواند دیگر در دوران مربیگری اش به آن دست پیدا کند، پس چه زمانی برای بر جای گذاشتن نمایشی تاریخی در این مقطع سخت و طاقت فرسا برای افزایش اعتبار خود و بارسلونا؟

بارسلونا و پی اس وی آیندهوونبارسلونا و پی اس وی آیندهوون

این دو تیم از سال 2010 تا به امروز هیچ دوئلی را با یکدیگر ترتیب نداده اند و در فرمتی کاملا مدرن پس از نبردهایی سنتی به میادین بازخواهند گشت، شاید امید پی اس وی در این شب ترسناک تنها بر روی لوزانو مکزیکی باشد تا با حیثیتی حفظ شده از چنگ غول هایی همانند لیونل مسی، لوئیز سوارز، فیلیپه کوتینیو و .. خارج شود!