ورزش 11 - دیدگاهی که در حال حاضر در میان برخی موافقین تیم ملی ایران و روند فعلی اش در جریان است دچار ایراداتی است، چرا که کارلوس کی روش در دیدار برابر بولیوی باز هم نقطه ضعف خود و تیمش را به نمایش گذاشت، مشخصا بولیوی نمی توانست به هیچ عنوان رقیبی مهم برای تیم ملی آن هم در استادیوم آزادی باشد! اما روند این رقابت به شکلی دیگر دنبال شد تا شاید حتی خود کی روش هم نگران شرایط تیم خود شود.

بازیکنان تیم ملی ایرانبازیکنان تیم ملی ایران

تیم ملی ایران هنوز هم از فقدان همیشگی اش رنج می برد، تیمی که برای رسیدن با داشتن مهاجمانی تقریبا تکنیکی، همواره چشم امیدش به ارسال از جاحین و فرصت طلبی بازیکنان خودی است تا بتوانند از اشتباهات حریف پیروزی را حاصل کنند! سبکی که اسما به نام کی روش به ثبت رسیده است، اما به وضوح در سال های گذشته و ادوار قبلی، تیم ملی با همین روش موفق به گلزنی می شد!

ایران و بولیویایران و بولیوی

جالب اینجاست که نقطه قوت کی روش یعنی عملکرد دفاعی تیم ملی ایران نیز ضعفی آشکار را از خود بروز داد تا در برابر تیمی نه چندان قدرتمند اشتباهات پی در پی خط دفاعی، در آستانه جام ملت های آسیا مخاطبین را نگران کند، چرا که روش های تدافعی تیم ملی بسیار ناموفق و شکست خورده به کار خود پایان داد! مدافعین سردرگمی که می توانستند در کورس ها عقب بمانند، دائما در کورس ها بر روی زمین بیافتند و فرصت شوت زنی را به حریف بدهند تا یکی از گل های حریف هم دست بر قضا از همین راه به ثمر برسد.

ایران و بولیویایران و بولیوی

کی روش احتمالا این ضعف خطرناک را در این بازی دوستانه مشاهده کرده است و خود نیز شدیدا احساس خطر کرده است، چرا که در فاصله کمتر از 3 ماه تا آغاز رقابت های جام ملت های آسیا او فرصت دارد این مشکلات آزار دهنده تیم ملی را برطرف کند، درغیر این صورت ویتنام هم خواهد توانست برای ایران بدل به یک چالش بزرگ شود، چرا که خط حمله مان کاملا تزئینی و بی زهر و خط دفاعمان از هم گسیخته نشان می دهد!