ورزش 11 - معجزه در همین نزدیکی هاست، کافیست چشمانمان را باز کنیم و با آغوشی باز هر اتفاقی را بپذیریم و خود را تسلیم آسمان کنیم، مطمئنا باران و صدای زیبای آرامش آن نصیبمان خواهد شد، در بدترین حالت آن خورشید و پرتوی نور آن به آغوشمان راه خواهد یافت! پس از چه می ترسید؟ زمان در آغوش گرفتن آسمان فرا رسیده است...

فراموش نکنید که در تمام این روزها و این سال ها، کاپیتان ابدی از آسمان شاهد تمام اتفاقات بود! بی انصافی بزرگی خواهد بود اگر نامش را به میان نیاوریم، مگر غیر از این است که معجزه ها پس از او یکی یکی جویای آدرس خانه پرسپولیس شدند؟! مگر غیر از این است که از آن صبح پائیزی غم انگیز، قوانین زندگی سرخ ها را در مسیری سبز قرار داد؟!

پرسپولیس و کاشیما آنتلرزپرسپولیس و کاشیما آنتلرز

پرسپولیس در این سال ها بسیاری چیز ها را از دست داد، موفقیت و شادی اصلی ترین آن بوده است، سوای بر سه فصل اخیر که با هیچ زبانی این روزها قابل بیان نیست، به گذشته سرخ ها نگاه کنید! جز آشفتگی و زخم و حسرت و اندوه چه چیزی درب خانه شان را زده است؟! لذت این انتقام از شکست های دردناک یک دهه ای به قدری شیرین است که برای درک درست آن می بایست چندین سال از زمان فعلی فاصله گرفت و نسبت به آن اظهار نظر کرد.

شکست در خانه کاشیما آنتلرز تلخ بود، اما این بدان معنی نیست که همه چیز تمام شده است، اگر در مورد فوتبال حرف می زنیم پس باید فلسفه آن را هم درک کنیم! فوتبال می گوید به زیبایی من به دلیل فریبندگی ام است! همانند لحظاتی که کریستیانو رونالدو برابر تیم سابقش گلزنی کرد و به لذت انتقام از مورینیو فریاد شادی سر می داد، اما در 4 دقیقه ساخته های یوونتوس را در خانه خود، بر سرشان خراب شد تا تیم پیروز میدان آخرین گزینه ای باشد که می شد آن را حدس زد!

پرسپولیس و کاشیما آنتلرزپرسپولیس و کاشیما آنتلرز

نمونه های زیادی برای ذکر کامبک های بزرگ وجود دارد، اما پیش از آنکه آنها را بشناسیم، باید ابتدا بپذیریم که هیچ تئوری و هیچ تاکتیکی نمی تواند در ایجاد کامبک ها و شگفتی ها تاثیر گذار باشد، لازمه ابتدایی و نهایی آن فقط یک مسئله است، "ایمان"، آیا به آن اعتقاد داریم؟

از تک تک افرادی که خود را مهیای حضور در استادیوم آزادی می کنند باید پرسید: آیا از اعماق قلبت به پیروزی پرسپولیس اعتقاد داری؟! جام در تهران است، همه چیز مهیای یک اتفاق تاریخی است، اما آیا می دانی در این میدان بزرگ تنها نیروی درونی قلب تو آخرین پازل گم شده پرسپولیس برای کسب جام است؟!

بازیکنان پرسپولیسبازیکنان پرسپولیس

تساوی و شکست و حتی پیروزی صرفا در نسبت اعداد به دست می آیند! هیچ کس در نبرد برای آرزوهایش به نتیجه نگاه نمی کند، آرزوهایش را در آغوش می گیرد و به دل دشمن می زند، سرش را بالا می گیرد و می جنگد، تا ضربه آخر ایمانش را حفظ می کند، کسی چه می داند که سرنوشت و تقدیر قرار است به چه کسی درس زندگی بیاموزد؟ پس بیاید ما کسانی باشیم که درس زندگی را به شرقی ها تدریس می کنیم!