به گزارش وبسایت نود، جذاب ترین قرعه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 19-2018 روز سه شنبه در ورزشگاه آنفیلد کلید خواهد خورد؛ جایی که دو تیم لیورپول و بایرن مونیخ باید در دور رفت این مرحله در مقابل هم قرار گیرند.

شاید اگر چنین قرعه ای برداشته نمی‌شد، می‌توانستیم حضور هر دو تیم در مراحل پایانی این رقابت ها را پیش بینی کنیم، اما اکنون فقط یکی از این تیم ها از این مرحله گذر کرده و تیم دیگر باید در همین مرحله از رقابت ها کنار برود. اما آمار جکم به برتری کدام تیم می‌دهد؟

از 7 بازی گذشته دو تیم در رقابت های اروپایی، بایرن تنها یک بار موفق به پیروزی برابر لیورپول شده، در دو بازی شکست خورده و 4 مسابقه هم با تساوی به پایان رسیده است. تنها پیروزی بایرن برابر قرمزها در نوامبر 1971 و در مرحله دوم رقابت های جام برندگان جام اروپا رقم خورد؛ جایی که آن ها با گل های گرد مولر (2) و اولی هوینس موفق به پیروزی برابر لیورپول شدند.

البته علیرغم سابقه نسبتا طولانی دو تیم در این رقابت ها، بایرن و لیورپول تنها در یک فصل از رقابت های جام باشگاه ها/لیگ قهرمانان اروپا برابر هم ایستاده اند؛ نیمه نهایی فصل 81-1980 رقابت های جام باشگاه های اروپا. بازی رفت در آنفیلد بدون گل تمام شد و لیورپول با کسب تساوی 1-1 در المپیاشتادیون مونیخ با مزیت گل زده در خانه حریف به فینال راه یافت. در آن مسابقه ری کندی برای لیورپول و رومنیگه برای بایرن گلزنی کردند. لیورپول در فینال نیز با یک گل رئال مادرید را شکست داد و برای سومین بار بر بام اروپا ایستاد.

اما دو نکته ورزشگاه اختصاصی لیورپول را برای بایرن ترسناک کرده است؛ یکی رکورد منفی بایرن در این ورزشگاه و دیگری سابقه خوب لیورپول در سالیان اخیر در آنفیلد.

بایرن در 3 سفر خود به آنفیلد حتی یک بار هم موفق به گلزنی نشده است. لیورپول نیز در سال های اخیر آمار خوبی در بازی های خانگی اروپایی از خود برجای گذاشته و اکنون بیش از 4 سال است که در آنفیلد طعم شکست را نچشیده است. در حقیقت بعد از شکست 3-0 مقابل رئال مادرید در اکتبر 2014، لیورپول در 19 بازی اروپایی بعدی در خانه شکست نخورده (14 برد و 5 تساوی) و دومین روند موفق خود در این زمینه را به ثبت رسانده است.

البته لیورپول برای رسیدن به رکورد خود در این عرصه راهی طولانی در پیش دارد؛ آن ها پیش از این در فاصله سپتامبر 1974 تا دسامبر 1991، در 40 بازی متوالی اروپایی در آنفیلد شکست نخوردند و ورزشگاه خود را همانند یک دژ، تسخیرناپذیر جلوه دادند.

یکی از ماموریت های دشوار زوج خط دفاعی لیورپول در بازی سه شنبه شب، ندادن ضربات ایستگاهی به بایرنی هاست. باواریایی ها در این فصل 7 گل از روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسانده اند که بهترین رکورد در بین تمامی تیم های لیگ قهرمانان است. از این میان، 5 گل بایرن به تنهایی از روی ضربات کرنر حاصل شده که این نیز رکورد رقابت ها محسوب می‌شود.

با افت آقای گل سالیان اخیر رقابت ها، کریس رونالدو، لیگ قهرمانان بعد از مدت ها یک آقای گل جدید و البته مقتدر به خود می‌بیند؛ بازیکنی که سه شنبه شب در آنفیلد نیز حضور خواهد داشت. رابرت لواندوفسکی که با 8 گل آقای گل فصل 19-2018 است، در پی آن است تا در آنفیلد برای پنجمین بازی متوالی در این فصل از رقابت ها گلزنی کند؛ دستاوردی که لوا پیش از این، هرگز موفق به کسب آن در یک فصل از رقابت ها نشده است.

بازی آنفیلد می‌تواند برای 4 بازیکن بایرن دیداری خاطره انگیز باشد. تیاگو آلکانتارا، متس هوملس، خاوی مارتینز و خامس رودریگز در این مسابقه می‌توانند پنجاهمین حضور خود در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کنند و در آنفیلد و مقابل یکی از بزرگان تاریخ رقابت ها به این حد نصاب برسند.

بایرن و لیورپول هر یک با کسب 5 قهرمانی در تاریخ رقابت ها، در کنار بارسلونا مشترکا سومین تیم پرافتخار جام باشگاه ها/لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شوند و تنها تعداد نایب قهرمانی ها موجب تمایز این دو تیم شده است. (بایرن 5 و لیورپول 3 بار نایب قهرمان شده اند) شاید در نگاه اول آمار حکم به برتری لیورپول در دیدار رفت بدهد اما لیورپول و سرمربی آلمانی اش به خوبی می‌داند هرگز نمی‌توان فینالیست 10 دوره این مسابقات را دست کم گرفت.