به گزارش وبسایت نود و به نقل از آاس، رئال مادرید تصمیم گرفته تا برای دومین فصل متوالی آندری لونین، دروازه بان اوکراینی و 20 ساله خود را به شکل قرضی واگذار کند و در این میان، شنیده شده رئال وایادولید آماده ارائه پیشنهادی در همین راستاست.

تغییر نظر کیلور ناواس و تمایل او به ماندن در رئال مادرید و رقابت با تیبو کورتوا، موجب شده تا آندری لونین به دروازه بان سوم رئال تبدیل شده و فرصت های چندانی برای بازی رسیدن به او پیش بینی نشود. 

لونین در ژوئن 2018 با قراردادی 8.5 میلیون یورویی (به همراه 5 میلیون یوروی دیگر به عنوان افزونه های قرارداد) از زوریا لوهانسک به رئال مادرید پیوست و به نخستین اوکراینی تاریخ رئال مادرید تبدیل شد. با این وجود و بعد از گذشت دو ماه، او در روزهای پایانی ماه آگوست با قراردادی قرضی و به مدت یک فصل به لگانس پیوست تا فرصت بازی پیدا کند. 

علیرغم پیش بینی های اولیه، او نتوانست در لگانس جایگاه خوبی به دست آورد و در تمام فصل، ذخیره ایوان کوئیار بود. سهم لونین از تمامی رقابت های فصل 19-2018، 5 بازی در لالیگا و 2 بازی در کوپا دل‌ری بود. البته لونین در ابتدای تابستان به همراه اوکراین در جام جهانی زیر 20 ساله ها شرکت کرد و علاوه بر کسب قهرمانی، دستکش طلای رقابت ها را هم از آن خود کرد تا نشان دهد نیمکت نشینی اش در لگانس، بیشتر به دلیل جایگاه تثبیت شده کوئیار بوده است.

رئال مادرید اکنون به دنبال باشگاهی (ترجیحا حاضر در لالیگا) است تا لونین را برای دومین فصل متوالی به شکل قرضی واگذار کند. در این بین رئال وایادولید، که رونالدوی بزریلی را به عنوان سهامدار عمده حامی خود می‌بیند، تصمیم گرفته تا برای جذب لونین اقدام کند. البته از رئال بتیس هم به عنوان یکی از طرفداران لونین یاد شده بود اما این تیم اسپانیایی به تازگی دنی مارتین را در همین پست جذب کرده و بعید به نظر می‌رسد تلاش دیگری برای جذب دروازه بان انجام دهد.

قصد اولیه وایادولید، جذب یک دروازه بان باتجربه بود اما ارتباط قوی فلورنتینو پرز و رونالدو موجب شده تا برنامه های وایادولید تغییر کند. زین الدین زیدان سرمربی رئال مادرید نیز با توجه به شرایط موجود تیمش درون دروازه، انتقالی قرضی را بهترین تصمیم برای لونین می‌داند.

در فصل گذشته لوکا زیدان به عنوان دروازه بان سوم در رئال حضور داشت اما زیزو تصمیم گرفت تا پسرش را برای فصل 20-2019 به شکل قرضی راهی راسینگ سانتاندر کند. راسینگ بعد از 4 فصل حضور در سطح سوم فوتبال اسپانیا، در فصل آتی در رقابت های دسته دوم فعالیت خواهد کرد.