به گزارش وبسایت نود، مصطفی دنیزلی ترک که در ایران سابقه‌ی هدایت دو تیم پاس و پرسپولیس را در کارنامه داشت برای لیگ نوزدهم به باشگاه تراکتور تبریز آمد. تراکتور همراه با دنیزلی لیگ را خیلی خوب شروع کرد. بعد از گذشت هفت هفته از رقابت‌های لیگ برتر قرمزپوشان تبریزی با کسب 5 برد و دو تساوی بدون گل خورده و با تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده‌ی دوم جدول رده بندی قرار داشتند. عملکرد تراکتور در این 7 هفته فوق‌العاده بود اما بازی در آبادان و جدال با شاگردان دراگان اسکوچیچ کروات اولین گل خورده و اولین باخت دنیزلی با تراکتور را رقم زد. تبریزی‌ها در آبادان بازی خود را با نتیجه 2 بر یک به صنعت نفت واگذار کردند. 

بعد از باخت مقابل صنعت نفت، تراکتوری‌ها که پرسپولیس را در هفته‌های ابتدایی برده بودند در بازی هفته‌ی نهم خود پذیرای دیگر تیم تهرانی استقلال بودند. تبریزی‌ها در بازی مقابل استقلال یک نتیجه دور از انتظار گرفتند و در حالی که در 8 بازی قبلی خود در لیگ 2 گل خورده بودند، از استقلال در یک بازی خانگی 4 گل خوردند و بازی را با نتیجه 4 بر 2 واگذار کردند تا برای دومین هفته‌ی پیاپی در متحمل شکست شوند.

تراکتور بعد از این دو شکست روز سه شنبه باید در اصفهان به مصاف صدرنشین فعلی لیگ برتر سپاهان برود. بازی‌ای که حساسیت خاصی هم برای هر دو تیم دارد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم سپاهان به دنبال این هستند که که بعد از دو تساوی مقابل سایپا و پارس جنوبی جم، بردهای خود در لیگ را از سر بگیرند و به صدرنشینی ادامه دهند. 

محمدرضا  زنوزی که از لیگ هجدهم مالکیت تراکتور را بر عهده گرفته است در یک سال گذشته نشان داده زیاد طاقت ندارد تا این تیم نتواند نتیجه بگیرد. او فصل گذشته ابتدا جان توشاک را با سابقه‌ی هدایت رئال مادرید به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب کرد. توشاک فقط 6 هفته روی نیمکت تراکتور دوام آورد و بعد از باخت در جام حذفی مقابل صنعت نفت آبادان از این تیم کنار گذاشته شد. بعد از توشاک، محمد تقوی تا پایان نیم فصل اول روی نیمکت تراکتور نشست. تقوی تا هفته‌ی پایانی نیم فصل همراه با تراکتور فقط یک باخت داشت تا در بازی پایانی نیم فصل اول مقابل فولاد که افشین قطبی را روی نیمکت خود می‌دید با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند. شکست خانگی به فولاد منجر به کنار گذاشتن تقوی شد و جورج لیکنز بلژیکی برای نیم فصل دوم روی نیمکت تراکتور نشست. لیکنز همراه با تراکتور تا هفته‌های پایانی در جمع مدعیان قرار داشت اما چند نتیجه دور از انتظار از جمله باخت 3 بر یک مقابل سپیدرود که با حواشی عجیب و غریبی هم همراه بود، موجب این شد که تراکتور از جمع مدعیان دور شود و در نهایت به مقام پنجم لیگ برسد. با پنجم شدن تبریزی‌ها، مسوولان این باشگاه تصمیم گرفتند با سرمربی دیگری لیگ نوزدهم را آغاز کنند. 

با توجه به نوع رفتاری که مسوولان باشگاه تراکتور بعد از کسب نتایج سرمربیان خود در یک فصل گذشته داشته‌اند، اگر این تیم مقابل سپاهان هم شکست بخورد، باید دید دنیزلی بعد از سه شکست متوالی همچنان در تبریز می‌ماند یا حضور در اصفهان شام آخر او در ایران خواهد بود. 

1870