استقلال- ذوب‌آهن
یکشنبه 4 اسفند 98
ورزشگاه آزادی- ساعت 18:30
تیم داوری: داور: پیام حیدری، کمک داور اول: آرمان اسعدی، کمک داور دوم: مهدی عالیقدر، کمک داور اضافی اول: حسن اکرمی، کمک داور اضافی دوم: علی بای، داور چهارم: امیرمحمد داوودزاده، ناظر داوری: محمدجواد تقی پور
به گزارش وب سایت نود، استقلال با فرهاد مجیدی آغاز طوفانی داشت و 3 برد پیاپی در لیگ و آسیا کسب کرد. نوار بردهای این مربی در دربی پاره شد و 3 بازی بدون پیروزی در تمام رقابتها را پشت سر گذاشت. استقلال در جمع بالانشینان جدول قرار دارد به جز این مسابقه یک دیدار معوقه نیز دارد که در صورت کسب 3 امتیاز در این بازیها حتی تا رتبه دوم نیز می‌تواند صعود کند. در این هفته 2 رقیب اصلی استقلال یعنی پرسپولیس و سپاهان با هم دیدار خواهند داشت و امتیاز از دست دادن آنها و پیروزی استقلال در این هفته می‌تواند تنور صدر جدول را داغ‌تر از قبل کند.
در جدال‌های رودروی دو تیم در لیگ برتر استقلال یک برد بیشتر از ذوب‌آهن بدست آورده ولی ذوب‌آهن با 11 بار شکست دادن استقلال، رکورددار غلبه بر این تیم در تاریخ لیگ برتر است. وجه اشتراک هر دو تیم، تعویض مربی در تعطیلات زمستانی است و میودراگ رادولویچ از هفته هفدهم سرمربی ذوب‌آهن شده است. نماینده اصفهان در بازیهای خارج از خانه عملکرد ضعیفی داشته و موفق به پیروزی نشده است ولی استقلال در خانه عالی بوده و در 7 بازی گذشته به 6 پیروزی دست یافته است.
خبر خوب برای استقلال بازگشت جمع زیادی از مصدومان این تیم است. علی کریمی، هرویه ملیچ، مهدی قائدی، فرشید اسماعیلی و عارف غلامی که از آسیب‌دیدگی و سرماخوردگی رنج می‌بردند بدون مشکل به تمرینات این تیم اضافه شدند ولی شیخ دیاباته همچنان مصدوم است و به این بازی نخواهد رسید. امیرارسلان مطهری امید اصلی گلزنی این روزهای استقلال محسوب می‌شود که به مصاف تیم سابق خود می‌رود. مطهری با زدن 5 گل بهترین گلزن ذوب‌آهن در این فصل است.


رتبه در جدول
استقلال: 4 
ذوب‌آهن: 10 
نتیجه 5 بازی آخر در لیگ
استقلال: مساوی، برد، باخت، برد، مساوی
ذوب‌آهن: برد، باخت، برد، باخت، مساوی
نتیجه بازی آخر در لیگ:
استقلال: پرسپولیس 0- 0 استقلال
ذوب‌آهن: ذوب آهن 1- 0 صنعت نفت آبادان
نتیجه بازی رفت:
ذوب‌آهن 2- 2 استقلال
بهترین گلزن:
استقلال: مهدی قائدی با 9 گل
ذوب‌آهن: دانیال اسماعیلی‌فر و قاسم حدادیفر با 2 گل