ستار همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره پیروزی یک بر صفر تیم ملی کشورمان مقابل امارات اظهار داشت: سه امتیاز خارج از خانه بسیار شیرینی گرفتیم و تیم ملی توانست پیروزی‌های خود را تداوم ببخشد. هوای امارات گرم بود و بازی سختی داشتیم، اما راه ما برای صعود به جام جهانی هموارتر شد.

وی در مورد کار سخت ایران برای غلبه بر امارات تصریح کرد: تیم‌های حوزه خلیج فارس همیشه حساسیت خاصی نسبت به تیم ایران دارند و با انگیزه زیادی مقابل ما حاضر می‌شوند. آنها دیدار با ایران را فرصتی برای دیده شدن می‌بینند و نباید آنها را دست‌کم گرفت. نباید فکر کنیم این تیم‌ها عددی نیستند و می‌توانیم چهار گل به هر یک از آنها بزنیم. دوره‌ای که خیلی راحت چهار گل مقابل امارات به ثمر می‌رساندیم، گذشت و اکنون همه تیم‌ها قابل احترام هستند.

پیشکسوت فوتبال ایران در واکنش به برخی انتقادات نسبت به دراگان اسکوچیچ بابت ضعف تیم ملی مقابل امارات تصریح کرد: اسکوچیچ کم‌کم مسیر خود را پیدا می‌کند. بازیکنان فعلی تیم ملی با یکدیگر همدلی دارند و کنار هم قرار دادن آنها یک هنر است. خیلی‌ها او را پایین‌تر از کی‌روش می‌بینند، اما اسکوچیچ تیمش را با آرامش هدایت می‌کند و نتیجه هم گرفته است.

همدانی درخصوص دیدار مقابل شاگردان پائولو بنتو به تسنیم گفت: دیدار با کره جنوبی بسیار تعیین‌کننده است و اگر پیروز شویم، بخش زیادی از راه را رفته‌ایم. کره جنوبی همیشه در تهران باخته و پیروز نشده است. خط حمله ما می‌تواند هر دفاع سرسختی را بشکند و به گل برسد. فکر می‌کنم می‌توانیم کره جنوبی را نیز شکست بدهیم.

وی با اشاره به بازیکنان باکیفیت تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: مهاجمان و هافبک‌های بسیار خوبی داریم که از یکدیگر حمایت می‌کنند و از تیم یکدستی بهره می‌بریم. تیم بسیار پُرمهره و خوبی روی نیمکت داریم و حدود 18 لژیونر در تیم ملی هستند. برتری ایران باعث افزایش فاصله با سایر تیم‌ها می‌شود و با اعتمادبه‌نفس بیشتری به راه خود ادامه خواهیم داد.