به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس برای جبران تنها شکست فصل گذشته خود مقابل آلومینیوم اراک به این شهر رفت اما نه تنها موفق به انجام این کار نشد بلکه بار دیگر مقابل شاگردان رسول خطیبی مغلوب شد تا با موج انتقادات تازه ای از سوی پیشکسوتان و کارشناسان فوتبالی روبرو شود.

شاگردان یحیی گل محمدی که آخرین شکست خود را حدود ۹ ماه پیش تجربه کرده بودند بار دیگر از اراک به عنوان تیم بازنده خارج شدند تا قهرمان پنج دوره متوالی رقابت‌های لیگ برتر وارد یگ چالش در هفته‌های ابتدایی بیست و یکمین دوره این رقابت‌ها شوند.

گل‌محمدی برابر آلومینیوم خودش نبود/ فرمول شکست پرسپولیس مشخص شد!

اعداد برعکس شدند

پرسپولیس در مقابل آلومینیوم هیچ یک از شیوه‌های فنی همیشگی خود را به اجرا نگذاشت تا این تیم در اکثر قیاس‌های فنی با میزبان اراکی بازنده اعداد هم باشد.

این تیم برای اولین بار در طول دوران حضور یحیی گل محمدی در رأس کادر فنی شوت به سمت دروازه کمتری نسبت به حریف خود داشت. سرخ‌ها در دیدار با آلومینیوم تنها چهار شوت به سمت دروازه فرستادند که دو تای آنها با واکنش حسین پورحمیدی دروازه‌بان آلومینیوم روبرو شد.

بازیکنان دو تیم ۴۴ بار در نبردهای هوایی با یکدیگر پیکار کردند که نیمی از آنها را پرسپولیسی‌ها به نفع خود کردند و نیم دیگر را آلومینیوم اراک توانست تصاحب کند.

مالکیت بی برنامه

پرسپولیس برخلاف بازی‌های همیشگی خود مالکیت توپ تقریبا مشابه با آلومینیوم داشت. طبق آمار ارائه شده از سوی سایت‌های آماری بازی‌های باشگاهی فوتبال ایران، سرخپوشان ۵۱ درصد و آلومینیوم ۴۹ درصد از آن را در اختیار داشتند.

تفاوت بازی پرسپولیس نسبت به گذشته، تعداد اندک پاس‌هایی است که از میانگین همیشگی سرخ‌ها بسیار پایین‌تر است. شاگردان یحیی تنها ۳۷۵ پاس به همدیگر دادند که با متوسط نزدیک به عدد ۵۰۰ آن فاصله داشت. همچنین دقت پاس سرخ‌ها نیز پس از سال‌ها به زیر ۷۵ درصد آمد و عدد ۷۳ را به خود اختصاص داد.

گل‌محمدی برابر آلومینیوم خودش نبود/ فرمول شکست پرسپولیس مشخص شد!

تغییر ناگهانی برای گل

یحیی در بین دو نیمه تصمیم به خروج عیسی آل کثیر و مهدی عبدی گرفت. تصمیمی غیر منتظره از سوی کادر فنی پرسپولیس که تاکنون از سرمربی سرخپوشان رخ نداده بود تا بار گلزنی این تیم روی دوش حامد پاکدل بیفتد اما این بازیکن نیز نتوانست گره از کار یحیی باز کند. پاکدل تنها یک شوت به سمت دروازه آلومینیوم زد که آن هم در چارچوب نبود.

نفوذهای متوالی با فاجعه دفاعی

رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم اراک نه تنها از عدم هماهنگی سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی در قلب دفاع پرسپولیس برای نفوذهای مهاجمان خود بهره برد بلکه با حضور اسماعیل شریفات و پوریا آریا کیا توانست وحید امیری و سیامک نعمتی را در دفاع‌های کناری آزار دهد. اتفاقی که با ورود سعید آقایی در نیمه دوم هم اتفاق افتاد تا مشخص شود تاکتیک‌های دفاعی این تیم در مقابل ۱۱ بار نفوذ آلومینیوم شکننده است.

گل‌محمدی برابر آلومینیوم خودش نبود/ فرمول شکست پرسپولیس مشخص شد!

یک به چهار پرسپولیس در بین بهترین‌ها

رضا اسدی تنها بازیکن پرسپولیس در بین پنج بازیکن برتر دیدار روز گذشته بود. نیما دورودی، مصطفی احمدی، محمد علی نژاد و میلاد فخرالدینی چهار بازیکن آلومینیوم بودند که توانستند در بین برترین بازیکنان زمین اسم خود را ثبت کنند.

گل‌محمدی برابر آلومینیوم خودش نبود/ فرمول شکست پرسپولیس مشخص شد!

امیدوار به بازگشت اعداد جذاب!

آمار بازی‌های پرسپولیس در دو فصل گذشته با یحیی و حتی چهار سال قبل از آن با برانکو ایوانکوویچ نشان می‌دهد این تیم همواره اصرار به حفظ مالکیت توپ داشته است. کاهش پاس‌های اشتباه و استفاده از تمام فضای زمین جزو نکاتی بود که در آمار بازی‌های پرسپولیس مشهود بود. حالا باید منتظر ماند و دید آیا پرسپولیس همچون فصل گذشته پس از شکست مقابل آلومینیوم در اراک به خود خواهد آمد و برای دفاع از قهرمانی‌های مستمر خود بازی خواهد کرد یا اینکه دوران فرود این تیم از قله فوتبال باشگاهی ایران فرا رسیده است و پرسپولیس با بحرانی طولانی دست و پنجه نرم می‌کند.