به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اتوبوس دو تیم استقلال و پرسپولیس در فاصله یک ساعت و نیم مانده به شروع دربی 97 به ورزشگاه آزادی رسید. بلافاصله پس از ورود دو تیم به ورزشگاه تعدادی از بازیکنان استقلال و همچنین یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس در زمین چمن ورزشگاه حاضر شدند و وضعیت چمن و شرایط استادیوم را زیر نظر گرفتند.

* احمد مددی مدیر مجموعه ورزشی آزادی و مدیرعامل سابق استقلال در حاشیه بازدید از ورزشگاه آزادی با یکی از عوامل تیم استقلال دیدار کرد.

* مهدی عبدی و سیاوش یزدانی دو بازیکن پرسپولیس و استقلال در هنگام گرم کردن به سمت یکدیگر رفتند و با هم به صحبت پرداختند.

* عوامل برگزاری مسابقه با تدارک بنری، یاد و خاطره شهدای سلامت را زنده نگه داشتند.

* اسکوچیچ و هاشمیان در ورزشگاه حضور دارند.

* با وجود تذکر داود رفعتی مسئول برگزاری این دیدار به مسئولان باشگاه استقلال بابت تبلیغات پشت دروازه و جلوگیری آن از دید آمبولانس، این تبلیغات در محل خود باقی ماند و مسئولان برگزاری دیدار مجبور به جابه‌جایی آمبولانس‌ها شدند.

* نکته جالب در خصوص تبلیغات پشت دروازه این است که ارتفاع این تبلیغات بیشتر از هفته‌های قبل است و همین موضوع مورد انتقاد مسئول برگزاری بازی قرار گرفته بود.

* پیش از آغاز بازی تعدادی از کارکنان هلال احمر با در دست داشتن بنری بزرگ در میانه زمین، 14 آذر روز جهانی داوطلبان جمعیت هلال احمر را گرامی داشتند.

* امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، حمید سجادی، شهاب‌الدین عزیزی خادم، مجید صدری و سعید فتاحی در مراسم پیش از بازی از 3 خانواده شهدای سلامت تقدیر کردند. همچنین بازیکنان دو تیم نیز با اهدای شاخه گل‌هایی به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند.

* یحیی گل‌محمدی و  فرهاد مجیدی به همراه کادرفنی دو تیم خوش و بش بسیار گرمی در آغاز بازی داشتند و عکس یادگاری با یکدیگر گرفتند.

* به خاطر حضور افراد متفرقه در کنار زمین، بازی با تاخیر 5 دقیقه‌ای آغاز شد.

* سرمربیان دو تیم به حضور وزیر ورزش و عزیزی خادم توجه نداشته و خوش و بشی با وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال نکردند.

* در دقیقه 15 کمک داور آفساید امیرحسین حسین‌زاده را گرفت  و همین موضوع اعتراض شدید مجیدی را به دنبال داشت. سرمربی استقلال در صحبت با موعود بنیادی‌فرد داور مسابقه گفت: «اگر این صحنه آفساید باشد من مربیگری را کنار می‌گذارم».