به گزارش ورزش11، پس از شکست سنگین بارسلونا برابر آ اس رم و حذف از لیگ قهرمانان اروپا انتقادات از ارنستو والورده بالا گرفت.
ارنستو والورده در آخرین بازی بارسلونا در لالیگا برابر سلتاویگو که پیش از دیدار فینال کوپا دل ری برگزار شد به چند ستاره تیمش استراحت داد تا در بازی فینال با سویا سرحال باشند. این مسئله باعث شد تا پس از 16 سال بارسلونا با ترکیبی بازی را آغاز کند که هیچ بازیکنی از آکادمی لاماسیا در آ ن حضور نداشته باشد. با این اتفاق انتقادات از والورده وارد فاز تازه ای شد.
 

ترکیب بارسلونا برابر سلتاویگو بدون هیچ بازیکنی از لاماسیا ترکیب بارسلونا برابر سلتاویگو بدون هیچ بازیکنی از لاماسیا

بسیاری از کارشناسان و علاقه مندان به فوتبال معتقدند که بارسلونا در صورتی که به روند بی توجهی به محصولات آکادمی اش ادامه دهد به شدت متضرر خواهد شد و با خداحافظی  ستاره هایی مثل اینیستا و مسی عملا آن ها وارد بحران خواهند شد. همچنین با ریخت و پاش باشگاه هایی مانند پاری سن ژرمن و منچستر سیتی در بازار نقل و انتقالات عملا رقابت با آن ها برای خرید ستاره سخت خواهد بود.
 

قهرمانی تیم جوانان بارسلونا در لیگ قهرمانان جوانان اروپا قهرمانی تیم جوانان بارسلونا در لیگ قهرمانان جوانان اروپا

حالا خبر خوب برای هواداران بارسلونا آنست که موج جدیدی از ستاره های پرورش یافته در آکادمی لاماسیا در راه است. امشب تیم جوانان بارسلونا با شکست3 بر 0 چلسی موفق شد برای دومین بار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان جوانان اروپا را تصاحب کند. به نظر می رسد در صورتی که کادر فنی تیم بزرگسالان بارسلونا به ستاره های جوان آکادمی لاماسیا تکیه کند از این اقدام پشیمان نخواهند شد چرا که ستاره هایی مانند اورِلانا، ماکز و رویز قطعا توانایی بازی برای تیم اصلی بارسلونا و درخشش در نیوکمپ را دارند.