به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی در حاشیه دیدار دو تیم النصر عربستان و پرسپولیس گفت: لیگ قهرمانان آسیا شروع شده است و خوشحالم که دو تیم نساجی و سپاهان اصفهان نتایج خوبی گرفته اند و امیدوارم دیگر نماینده شایسته فوتبالمان بتواند امشب نتیجه لازم را کسب کند.

وی گفت: النصر تیم پرمهره است ولی پرسپولیس از بازیکنان خوبی سود می‌برد و می‌تواند به نتیجه دلخواه برسد.

قلعه نویی در خصوص وضعیت تیم ملی هم گفت: دیروز شاهد یک سری مسائل بودیم، پیام‌هایی داده شد که متوجه شدم قدرت نرم از بالا رفتن دیوار بهتر است. بهتر است از در وارد شویم نه از دیوار. فوتبال می‌تواند آرامش را به کشور بازگرداند، مشکلات داخلی را حل کرده و به مردم نشاط بدهد. بنابراین لازم است به فوتبال اهمیت بیشتری داده شود تا مردم با دیدن فوتبال لذت بیشتری برده و آرامش بیشتری هم داشته باشند.

وی در خصوص شرایط تیم امید هم گفت: اجازه دهید در خصوص تیم امید در زمانی مناسب صحبت کنم. رضا عنایتی آنچه در توان داشت بکار برد، بدشانس هم بود اما باید آسیب شناسی شود که چرا آنها از آئین نامه آگاهی کامل نداشتند. در آینده‌ای نزدیک من، خسروی وفا، مناف هاشمی، تاج و نبی باید باید در این خصوص صحبت کنیم تا ایرادات را برطرف کنیم.

امیر قلعه نویی در پاسخ به این پرسش که کادر پزشکی تیم ملی با بازی امروز بیرانوند مقابل النصر مخالفت کرده است گفت: اجازه دهید اول برای شما یک خاطره تعریف کنم. مجتبی جباری قرار بود جراحی کند. دکتر نوروزی از بیرون اتاق عمل با من تماس گرفت و گفت: دو گزینه برای جراحی داریم. یکی زودتر می‌تواند بازی کند ولی دیگری درمانش طولانی‌تر است و نیاز به استراحت بیشتری دارد و من به دکتر نوروزی گفتم که سلامتی او برای من مهمتر است. در خصوص بیرانوند هم باید بگویم که سلامتی او از بازی کردن واجب تر است البته بیرانوند یک بازیکن حرفه‌ای است و خودش دکتر خودش است. اما در این خصوص که کادر پزشکی تیم ملی با کادر پزشکی تیم پرسپولیس تعامل داشته اطلاعی ندارم و بعداً باید در این خصوص پیگیری کنم.

وی در خصوص خط خوردن رضا اسدی از تیم ملی گفت: شما بیشتر به دنبال سوال‌های حاشیه‌ای هستید. رضا اسدی بسیار منضبط و بازیکن خوبی است اما اجازه دهید در خصوص این قضیه بعداً صحبت کنم.

سرمربی تیم ملی در مورد برنامه‌های اردوی ملی پوشان تا شروع جام ملت‌های آسیا گفت: اردوی تیم ملی مهرماه برگزار خواهد شد. بعد مقدماتی جام جهانی داریم و به طور حتم یک بازی با یک تیم مطرح دنیا در دستور کار ما خواهد بود و یک دیدار هم قبل از جام ملت‌های آسیا در قطر بازی خواهیم تا با آمادگی کامل وارد این تورنمنت شویم.