به گزارش خبرنگار مهر، در جریان هفته دهم لیگ برتر انگلیس، تیم منچستریونایتد شامگاه یکشنبه در ورزشگاه اولدترافورد میزبان رقیب سنتی خود منچستر سیتی خواهد بود تا شاهد صد و نود و یکمین دربی تاریخ میان این دو تیم باشیم.

منچسترسیتی با ۹ بازی و ۲۱ امتیاز بعد از تیم‌های تاتنهام و آرسنال در رتبه سوم جدول قرار دارد و یونایتدی‌ها هم با ۱۵ امتیاز هشتم هستند.

آخرین دیدار دو تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی در مسابقات «اف ای کاپ» انگلستان بود که سیتی موفق شد با نتیجه دو بر یک یونایتد را شکست دهد. در پنج دیدار اخیر هم منچستر سیتی ۴ پیروزی و منچستر یونایتد یک پیروزی کسب کرده است.

شاگردان «تن هاخ» در تیم منچستریونایتد پس از شکست برابر کریستال پالاس در لیگ جزیره و گالاتاسرای در لیگ قهرمانان اروپا موفق شدند سه بازی آخر خود را با پیروزی پشت سر بگذارند و امیدوارند بتوانند با پیروزی در دربی بزرگ انگلستان، روند پیروزی‌های خود را ادامه دهند و نشان بدهند که از بحران فاصله گرفته اند.

در سوی دیگر میدان هم «پپ گواردیولا» سرمربی تیم منچستر سیتی که فصل گذشته موفق به کسب سه گانه شده بود، امیدوار است با پاره کردن نوار پیروزی‌های یونایتدی‌ها به سه امتیاز این مسابقه دست پیدا کند و فاصله خود را با تاتنهام صدرنشین کمتر کند.

برگزاری دربی ۱۹۱ منچستر/ جنگ یونایتدی‌ها برای حیثیت از دست رفته

کنترل میانه زمین و برتری در این منطقه می‌تواند کلید موفقیت در این مسابقه باشد. جایی که تن هاخ به دلیل مصدومیتی که کاسمیرو از ناحیه مچ پا در تیم برزیل با آن مواجه شد نمی تواند از این هافبک تأثیرگذار خود استفاده کند. تن هاخ در خصوص وضعیت بازیکنانش در این مسابقه گفته است «آرون» احتمالاً به این بازی نخواهد رسید و کاسمیرو هم تلاش می‌کند از ساعت پیشی بگیرد و خود را به مسابقه برساند هرچند که هنوز حضورش به صورت قطعی مشخص نیست.

«اونانا» دلگرمی دیگر یونایتدی‌ها در بازی امروز است. دروازبانی که در دیدار با کپنهاگن در لیگ قهرمانان اروپا خوش درخشید و مقابل حملات پیاپی تیم دانمارکی دوام آورد و در نهایت هم با مهار پنالتی در ثانیه‌های آخر مسابقه سه امتیاز سرنوشت ساز را تقدیم هواداران کرد.

«هری مگوایر» هم دیگر بازیکنی است که هواداران یونایتد را به خود امیدوار کرده است. او در بازی مقابل برنتفورد پاس گل برتری منچستری‌ها را به «مک تومینی» داد و در بازی مقابل کوپنهاگن گل برتری تیمش را وارد دروازه حریف کرد. او اکنون نقش مهمی در مهار مهاجمان سیتی و به خصوص «هالند» خواهد داشت.

برگزاری دربی ۱۹۱ منچستر/ جنگ یونایتدی‌ها برای حیثیت از دست رفته

مرگ «سر بابی چارلتون» اسطوره فوتبال منچستر یونایتد از جمله مواردی است که این بازی را تحت تأثیر قرار داده است. پس از اعلام مرگ بابی چارلتون از سوی باشگاه منچستر یونایتد، دو هوادار منچستر سیتی در جریان بازی تیمشان با برایتون شروع به سردادن شعارهایی توهین آمیز و تمسخر آمیز علیه اسطوره منچستر یونایتد کردند. چارلتون ۷۵۸ بازی برای شیاطین سرخ به میدان رفت و ۲۴۹ گل به ثمر رساند و در قهرمانی انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ هم نقش مؤثری ایفا کرد.

برخی از هواداران منچسترسیتی در جریان مسابقه روز یکشنبه این تیم با برایتون، در ورزشگاه اتحاد سرودهایی به دور از ادب را در وصف چارلتون سر دادند که با واکنش‌های تندی همراه شد. پس از این اتفاق، باشگاه سیتی با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص گفت: افراد دخیل در این ماجرا، از حضور در تمامی مسابقات داخل و خارج از خانه تیم محروم شده و اطلاعات هویتی‌شان در اختیار پلیس منچستر که در حال تحقیق در این رابطه است، قرار داده شد.

این مسابقه قرار است با یک دقیقه سکوت به یاد بابی چارلتون آغاز شود.

پپ گواردیولا هم به نوبه خود این اتفاق را محکوم کرد و ضمن ادای احترام به بابی چارلتون گفت: امیدوارم هواداران منچسترسیتی که به اولدترافورد می‌آیند با احترام برخورد کنند و توهین کنندگان نمایندگان ما نیستند.