به گزارش خبرنگار مهر، مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام ملت های فوتبال اروپا موسوم به یورو ۲۰۲۴ امروز شنبه با برگزاری ۲ دیدار برگزار خواهد شد تا تکلیف ۴ تیم راهیافته به نیمه نهایی مشخص شود.

انگلیس - سوییس

تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و سوییس از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه «دوسلدورف آرنا» به مصاف هم خواهند رفت. تیم ملی انگلیس از شروع این مسابقات نتوانسته است آن طور که باید رضایت هواداران را برآورده سازد. این تیم در مرحله گروهی با یک پیروزی برابر صربستان و ۲ تساوی برابر دانمارک و اسلوونی با ۵ امتیاز به یک هشتم نهایی صعود کرد و در این مرحله رو در روی اسلواکی قرار گرفت و در حالی که با نتیجه یک بر صفر از حریف خود عقب بود با ۲ گل دیرهنگام و به سختی از سد حریف خود عبور کرد.

این نتایج موجب شد گرت ساوت گیت و شاگردانش که هرکدام از نام های مطرح جهان فوتبال هستند با انتقادات گسترده ای رو به رو شوند.

اما در سوی مقابل، تیم ملی سوییس شرایط متفاوتی دارد. این تیم که در مرحله گروهی پس از آلمان با ۵ امتیاز در رده دوم قرار گرفته بود در مرحله یک هشتم نهایی رو در روی ایتالیای نام آشنا قرار گرفت و توانست با ارائه یک بازی برتر و هماهنگ، با نتیجه ۲ بر صفر حریف خود را مغلوب سازد.

انگلیس و سوییس تا کنون ۲۷ بار در رقابت های مختلف رو در روی هم قرار گرفته اند که ۱۹ برد برای انگلیس، ۳ برد برای سوییس و ۵ تساوی به ثبت رسیده است.

آخرین باری که سوییس توانسته است از سد انگلیس عبور کند به سال ۱۹۸۱ بر می گردد.

انگلیس ۳ بار سابقه حضور در نیمه نهایی را در کارنامه دارد و در آخرین دوره این بازی ها هم عنوان دومی را کسب کرد.

گام لرزان انگلیس برابر سوییس/ جدال هلند و ترکیه برای نیمه نهایی

هلند - ترکیه

در آخرین دیدار این مرحله هم از ساعت ۲۲:۳۰ تیم های ملی هلند و ترکیه در ورزشگاه « المپیک برلین» برابر هم صف آرایی خواهند کرد. هلند در مرحله گروهی نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد و پس از تیم های اتریش و فرانسه در رده سوم قرار گرفت و به عنوان یکی از ۴ تیم برتر سوم راهی یک هشتم نهایی شد.

شاگردان رونالد کومان اما در مرحله یک هشتم نهایی نسخه دیگری را به نمایش گذاشتند و توانستند با نتیجه ۳ بر صفر از سد رومانی عبور کنند.

تیم ملی ترکیه هم در مرحله گروهی پس از پرتغال، با ۶ امتیاز و به دلیل تفاضل گل ضعیف تر در رده دوم قرار گرفت. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی هم در یک دیدار هیجان انگیز و تماشایی موفق شد با نتیجه ۲ بر یک اتریش را از پیش رو بردارد.

روز گذشته هم تیم های ملی فرانسه و اسپانیا با برتری برابر پرتغال و آلمان جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کرده بودند.

هلند و ترکیه ۱۶ بار پیش از این به مصاف هم رفته اند که هلند ۶ بار موفق به برتری شده است. ۴ دیدار به سود ترکیه خاتمه پیدا کرده و ۴ دیدار هم مساوی شده است.

هلند در آخرین دیدار خود برابر ترکیه در سال ۲۰۲۱ موفق شد با نتیجه پرگل ۶ بر یک حریف خود را مغلوب کند.