افشار صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص وضعیت خودش در ملوان و اینکه در حال حاضر 3 دروازه‌بان مدعی پوشیدن پیراهن شماره یک در این تیم هستند، گفت: من فعلا در تمرینات حضور دارم و آقای جعفرپور هم از شمس‌آذر به عنوان بازیکن سرباز به تیم ما اضافه شده و حبیب فرعباسی هم از سال گذشته در ملوان حضور دارد. فعلا تکلیف ماندن یا جدایی‌ام مشخص نیست ولی طبیعتا مثل هر بازیکنی دوست دارد بازی کند.

وی ادامه داد: من در مورد وضعیتم با سعید دقیقی صحبت کردم و قرار شد تکلیف فرعباسی ابتدا مشخص شود و سرمربی تیم قول داد که اگر فرعباسی در ملوان ماند باشگاه به من کمک کند تا بتوانم به تیم دیگری بروم. من سهمیه زیر 23 سال محسوب می‌شوم و پیشنهاد هم دارم، امیدوارم زمان از دست نرود و هرچه زودتر وضعیتم مشخص شود.

صداقت در خصوص فصلی که در ملوان پشت سر گذاشت، گفت: من فصل خوبی داشتم و در نیم‌فصل اول عملکرد خوبی را از خودم به نمایش گذاشتم ولی با آمدن فرعباسی نیمکت‌نشین شدم و این موضوع از لحاظ روحی روی من تاثیر منفی داشت. نیمکت‌نشینی ضربه بزرگی به من زد و آن هم در حالی که در بازی‌های که انجام دادم مرتکب اشتباهی نشده بودم، به هر حال این شرایط برای من ایجاد شد ولی تجربیات خوبی بابت فصل گذشته به دست آوردم.