حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد عملکرد علی صفایی و سایر اعضای تیم داوری بازی نساجی - استقلال، اظهار داشت:  عملکرد داوری و اتاق VAR مطلوب نبود و دو اشتباه تاثیرگذار در گرفتن و نگرفتن پنالتی استقلال وجود داشت. تعدد مراجعه به صحنه‌های VAR زیاد بود که همین امر باعث شد تا کنترل بازی کمی از بین برود و بازیکنان مدام به تصمیمات معترض باشند.

وی در مورد صحنه گل رامین رضاییان برای استقلال که توسط کمک داور آفساید اعلام شد، عنوان کرد: کمک داور اول خیلی زود پرچم زد و اعلام آفساید کرد. زمانی که بازی با VAR قضاوت می‌شود داور و کمک داور باید اجازه بدهند تا توپ به نتیجه برسد و بعدا اعلام نظر کنند. کمک داور عجله کرد و یک موقعیت تیمی را از استقلال سلب کرد.

 

.

 

کارشناس داوری فوتبال ایران راجع‌به  توقف بازی نساجی - استقلال به دلیل عینک کوین یامگا گفت:  بازیکن نباید هیچگونه وسیله اضافه در دست داشته باشد و داور به یامگا تذکر داد که عینک را باید به چشم بزند و به دست گرفتن عینک خلاف قانون است.

 

.

 

سلیمانی درباره اعلام پنالتی به سود نساجی پس از بررسی VAR تاکید کرد: درباره صحنه پنالتی کاملا آشکار بود و نیک نفس پای مهاجم نساجی را زد و اصلا به توپ نرسید. خود داور هم می توانست اعلام پنالتی کرده و بعد از اعلام پنالتی با VAR مشورت می کرد. نکته قابل توجه در صحنه بازبینی است که مدیریت عوامل برگزاری زیر صفر بود. علاوه بر بازیکنان ذخیره، حتی عوامل برگزاری هم در کنار داور در حال بازبینی صحنه بودند.

 

.

 

وی با اشاره به اتفاق دقیقه 12 که استقلالی‌ها معتقد بودند توپ به دست مدافع نساجی در محوطه جریمه برخورد کرد، گفت: دقیقه ١٢ ظاهرا توپ به دست مدافع نساجی برخورد می کند و داور این صحنه را نتوانست ببیند. به نظر می‌رسد مدافع نساجی تعمدی توپ را با دست لمس کرد. ابتدا دست مدافع به پشت قفل بود اما در ادامه دست را باز می‌کند و اتاق VAR باید در این صحنه به داور اعلام می‌کرد و مشورت می‌داد.

کارشناس داوری راجع‌به  صحنه پنالتی استقلال تصریح کرد: پنالتی برای استقلال اشتباه بود و جانملکی مدافع نساجی عمل زدن انجام نداد و به عبارتی یک برخورد فوتبالی بود و داور باید دستور به ادامه بازی می‌داد.

 

.

 

سلیمانی در مورد گل دوم استقلال گفت: دقیقه ٦٨ در فاز اول حمله استقلال جلالی در وضعیت آفساید صاحب توپ شد و ارسال کرد که کمک داور دستور به ادامه بازی داد و بعد از گل استقلال اعلام آفساید کرد که کاملا درست بود. گل دوم استقلال صحیح بود و هیچکدام از بازیکنان استقلال در وضعیت آفساید قرار نداشتند. البته یک پنالتی استقلال دیده نشد و یک پنالتی به اشتباه گرفته شد.

 

.

 

وی درباره صحنه اخراج روزبه چشمی، اذعان داشت: اخراج چشمی اشتباه بود و مهاجم نساجی در موقعیت آشکار گلزنی وجود نداشت و مدافع دوم استقلال در صحنه حضور دارد.

 

.