به گزارش خبرگزاری تسنیم، روند نتیجه‌گیری نه چندان خوب منچستریونایتد در فصل جاری، شب گذشته (یکشنبه) با شکست 2 بر یک مقابل وستهام در هفته نهم لیگ برتر انگلیس ادامه پیدا کرد که در نهایت همین منجر به اخراج اریک‌ تن‌هاخ از سمت مربیگری این تیم شد. با اعلام رسمی باشگاه منچستریونایتد، این باشگاه مسیرش را از این مربی هلندی جدا کرده و با اخراج او، حالا رود فن‌نیستلروی به طور موقت هدایت این تیم را برعهده خواهد گرفت.

 شیاطین سرخ در 8 بازی اخیر خود در رقابت‌های مختلف تنها یک برد کسب کرده‌اند و 5 تساوی و دو شکست نیز حاصل تلاش‌شان بوده است. همین عملکرد پرفراز و نشیب سبب شد تا مدیران باشگاه منچستریونایتد بار دیگر به فکر تغییر در کادر فنی بیفتند. تن‌هاخ که تابستان اخیر هم بحث اخراجش مطرح بود اما در نهایت قرارادش تا پایان ماه ژوئن 2026 تمدید شد، در دو فصل گذشته یک قهرمانی در جام اتحادیه و یک قهرمانی در جام حذفی انگلیس را برای این تیم به ارمغان آورد.

شبکه رادیویی «تاک اسپورت» انگلیس گزارش داد؛ لیست مربیانی که در حال حاضر مدنظر مدیران باشگاه منچستریونایتد قرار گرفته، شامل یک مربی است که در حال حاضر هدایت تیمی دیگر را بر عهده دارد و در صورتی که گزینه‌ نهایی‌شان باشد، آماده پرداخت رقم فسخ قراردادش هستند.

طبق این گزارش؛ برخی بازیکنان ارشد منچستریونایتد روش تن‌هاخ برای استفاده چرخشی از بازیکنان را زیر سؤال برده‌ بودند، از جمله استراحت دادن به مارکوس رشفورد پس از به ثمر رساندن سه گل در دو بازی در اوایل فصل جاری.

نشریه «دیلی‌میل» چند روز پیش گزارش داده بود که اخیراً یک هیئت چهار نفره به رهبری عمر برادا مدیر اجرایی باشگاه منچستریونایتد راهی بارسلونا شده‌اند تا در آنجا با ژاوی هرناندس سرمربی پیشین بارسلونا مذاکره کنند. این رسانه انگلیسی همچنین از روبن آموریم سرمربی اسپورتینگ لیسبون، ادین ترزیچ سرمربی پیشین دورتموند و توماس فرانک سرمربی برنتفورد به عنوان دیگر گزینه‌های مدنظر منچستریونایتد برای جانشینی تن‌هاخ یاد کرده‌اند؛ اگرچه به نظر می‌رسد گزینه اصلی سران منچستریونایتد ژاوی است.

منچسترسیتی که در حال حاضر با 11 امتیاز در رده چهاردهم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس جای دارد، حالا باید باید خود را برای بازی چهارشنبه شب با لسترسیتی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام اتحادیه انگلیس آماده کند.