به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی ایتالیا شب گذشته (یکشنبه) در دومین و آخرین بازی دوستانه خود در روزهای فیفا در ماه مارس، در شهر نیوجرسی آمریکا موفق شد حریف خود اکوادور را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد.

برای این بازی لوچانو اسپالتی سرمربی آتزوری تیمش را با ترکیب متفاوت از بازی قبلی مقابل ونزوئلا به میدان فرستاد و به تعدادی از بازیکنان بااستعداد تیم زیر 21 ساله‌های ایتالیا نیز میدان داد. گیلرمو ویکاریو دروازه‌بان تاتنهام و رائول بلانووا از تورینو، جزو بازیکنان تازه‌واردی بودند که برای اولین بار پیراهن آتزوری را به تن کردند.

اسپالتی پس از بازی گفت: ما در حالی به خانه برمی‌گردیم که می‌دانیم بسیاری از بازیکنانی که در این اردو حضور دارند، جزو نفراتی هستند که در یورو 2024 حضور خواهند داشت. البته چند بازیکن هم که می‌توانستند اینجا حضور داشته باشند نتوانستند ما را همراهی کنند، همینطور چند بازیکن که در تیم زیر 21 ساله‌ها حضور داشتند. ما کاری که لازم بود را انجام دادیم و شرایطی متعادل را برای به میدان رفتن همه بازیکنان دعوت شده به جز لورنزو لوکا (مهاجم اودینزه) و مایکل فولورونشو (هافبک هلاس ورونا) فراهم کردیم که آنها هم به دلیل مشکلات جسمانی قادر به بازی نبودند. دو بازی بسیار خوب انجام دادیم و در بازی دوم، بخشی از مشکلاتی که در بازی اول داشتیم را برطرف کردیم. الان هم بابت این بازی‌ها فقط باید بازیکنانم را تحسین کنم.

 

سرمربی سابق ناپولی افزود: اکوادور به سبب لژیونرهایش شناخت خوب از سبک بازی تیم‌های اروپایی دارد و در عین حال مانند سایر تیم‌های آمریکای جنوبی جنگنده است. از نظر سرعت، قدرت بدنی و شم تاکتیکی، آنها جزو سخت‌ترین حریفانی هستند که می‌‌توانند روبه‌رو شما قرار بگیرند. قبل از بازی می‌شنیدم که برخی می‌گفتند پیروزی ایتالیا حتمی است، اما اینطور نبود. امروزه دیگر هیچ حریفی را نمی‌توان دستکم گرفت.

ایتالیا در مرحله گروهی یورو 2024 با تیم‌های ملی اسپانیا، کرواسی و آلبانی همگروه است و پیش از آن دو بازی دوستانه برابر تیم‌های ملی ترکیه و بوسنی و هرزگوین انجام خواهد داد.