به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال سپاهان تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 بود و به همین دلیل 2 بازی این تیم مقابل تراکتور و ذوب‌آهن معوقه شد.

طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ از ساعت 19:30 روز 15 فروردین ماه سال جاری، طلایی‌پوشان در ورزشگاه  یادگار امام تبریز میهمان تراکتور هستند. با وجود اینکه 5 روز دیگر تا برگزاری این مسابقه حساس زمان باقی مانده و اکثراً درگیر تعطیلات نوروز هستند، مسئولان و اعضای دو تیم واکنش‌هایی نسبت به یکدیگر دارند. از امکان تأخیر در مسیر اتوبوس کاروان سپاهان و تهدید به بازی نکردن  تا پاسخ تراکتور با تصاویری از بازی‌های گذشته نماینده اصفهان در لیگ برتر همراه با جمله‌ای ترند شده در فضای مجازی خطاب به رقیب، نشانه‌هایی از یک بازی جنجالی است.

این در حالی است که پیش از این فدراسیون فوتبال خواستار عدم  صدور هرگونه بیانیه، اظهار نظر و... پیش از مسابقات شده بود. این رویه البته فقط مختص سپاهان و تراکتور نیست، بسیاری از تیم‌ها تلاش می‌کنند با فضاسازی خبری با عنوان مطالبه حق و حقوق، ذهن رقیب را درگیر حاشیه کنند تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند!  همزمان با اینکه فوتبال ایران شاهد بروز رفتارهای سطحی‌تر از سطحی بعضی عوامل است؛ قطر، ژاپن، کره‌جنوبی و حتی تیم‌های درجه 2 و 3 آسیا به افزایش کیفیت فنی و زیرساختی خود فکر می‌کنند و اینگونه است که حسرت ما برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا به 51 سال می‌رسد.

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و متولیان برگزاری مسابقات ضمن اجرای قانون، باید به شدت با چنین فضاسازی‌های برخورد کنند.

بازی رفت دو تیم در هفته اول لیگ برتر دارای 8 کارت زرد و 2 کارت قرمز  داشت و سهم هر طرف چهار اخطار و یک بازیکن اخراجی از زمین مسابقه بود. به نظر می‌رسد چنین واکنش‌هایی از سوی مسئولان 2 باشگاه بیش از آنکه به مطالبه حق و حقوق کمک کند، دمیدن در آتش حواشی مسابقه و تلاش ناصوابی برای افزایش خشونت در زمین مسابقه است. طبق آمار سپاهان در 28 مسابقه فصل اخیر 62 کارت شامل 49 کارت زرد و 13 کارت قرمز دریافت کرده است.