به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از قطعی شدن سهمیه پنجم سری A در فصل آینده لیگ قهرمانان، اکنون ایتالیایی‌ها درباره حضور نیمی از تیم‌های لیگ دسته اول‌شان در فصل آینده رقابت‌های اروپایی رؤیاپردازی می‌کنند.

راهیابی تیم‌های آتالانتا و رُم به نیمه نهایی لیگ اروپا و همزمان صعود فیورنتینا به نیمه نهایی لیگ کنفرانس، ماندن سری A روی دو پله نخست رنکینگ باشگاهی اتحادیه‌های فوتبال یوفا را تضمین کرده که ثمره آن اضافه شدن یک سهمیه به 4 سهمیه قبلی ایتالیایی‌‌ها در لیگ قهرمانان فصل آینده است. حتی در صورت قهرمانی رم یا آتالانتا در لیگ اروپا به فرض عدم حضور آنها در میان 5 تیم برتر جدول رده بندی در پایان فصل، تعداد سهمیه‌های سری A در لیگ قهرمانان به 6 مورد افزایش پیدا خواهد کرد.

سری A اما برای فصل آینده می‌تواند 10 تا یعنی نیمی از تیم‌هایش را به رقابت‌های اروپایی بفرستد. شرط اول رخ دادن چنین اتفاقی، 6 تایی شدن سهمیه سری A در لیگ قهرمانان است. در آن صورت تیم‌های هفتم و هشتم سهمیه لیگ اروپا را کسب خواهند کرد و تیم نهم سهمیه لیگ کنفرانس را می‌گیرد. شرط بعدی قهرمانی فیورنتینا در لیگ کنفرانس است و عدم حضورش در 8 پله بالای جدول سری A در پایان فصل.

قهرمانی فیورنتینا در لیگ کنفرانس، برای این تیم سهمیه حضور مستقیم در لیگ اروپای فصل آینده را به همراه خواهد داشت و به این ترتیب تعداد نمایندگان کالچو در فصل آینده لیگ اروپا به سه مورد افزایش خواهد یافت و تیم دهم سری A هم سهمیه لیگ کنفرانس اروپا را کسب می‌کند.