رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره پرونده اخیر فساد در فوتبال ایران که با پایان دوران فعالیت خداداد افشاریان و سهیل مهدی در فوتبال همراه بود، گفت: من بارها گفتم که در فوتبال ایران فساد وجود دارد که می‌توان به داوری‌ها، دلالی‌ها و شرط‌بندی اشاره کرد. حالا هم این پرونده در حالی به بیرون درز کرده که این اقدام توسط ارگانی غیر از فدراسیون فوتبال انجام شده است و اگر دادستانی استان کرمان نبود، قطعاً پرونده یادشده مخفی می‌ماند. تعجب من این است که چرا فقط همین یک پرونده رو شده است، چون شکی وجود ندارد که نمونه این اتفاقات بارها و بارها در فوتبال ایران رخ داده است، ولی در فدراسیون فوتبال هیچ اراده‌ای برای مبارزه با فساد وجود ندارد.

 

وی در ادامه همچنین خاطر نشان کرد: من 10 سال پیش که سرمربی صبای قم بودم، در مصاحبه‌ای گفتم که فوتبال ایران کثیف است، ولی دیگر هیچ‌کس از من سؤال نپرسید که چرا این حرف را زدم. جالب اینجاست که سه میلیون تومان جریمه نقدی شدم و دو جلسه هم محرومم کردند! یک بار هم قرار شد این مسائل در کمیسیون اصل نود مجلس بررسی شود، ولی بعد از مدت‌ها تحقیق یک طومار 10 صفحه‌ای دادند که هیچ تأثیری نداشت.

پیشکسوت فوتبال اصفهان در این مورد تصریح کرد: فساد معمولاً با نتیجه‌گیری همراه می‌شود و مدیر یا مربی هم در سمت خود باقی می‌مانند که این فساد را گسترش می‌دهد. با استعفا دادن یا برکناری مسئولی که فساد ایجاد کرده است چیزی درست نمی‌شود و باید در صورت اثبات، آنها را محاکمه کنند تا درسی برای بقیه باشد. آرزوی من این است که یک روز فوتبال ایران پاک شود و شاهد این همه زشتی و فساد نباشیم.

کربکندی با انتقاد از میزان دستمزد داوران در فوتبال ایران اظهار داشت: مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان در فوتبال ایران از 10 تا 100 میلیارد است، ولی داور برای هر بازی چهار میلیون تومان می‌گیرد که اگر 20 بازی قضاوت کند، 80 میلیون می‌شود. وقتی دستمزد داوران با بازیکنان و مربیان اینقدر اختلاف داشته باشد، طبیعتاً ممکن است یک داور با یک پیشنهاد بلغزد و همین موضوع اتفاقات بدی را در فوتبال رقم می‌زند.