به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیدارهای هفته سی‌و‌چهارم لوشامپیونه فرانسه، شب گذشته (یکشنبه) به‌صورت همزمان از ساعت 22:30 به وقت تهران برگزار شد که در مهمترین آنها پاری‌سن‌ژرمن صدرنشین جدول و قهرمان زودهنگام مسابقات میزبان خود تیم متز را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد. کارلوس باراگان سولر در دقیقه 7 و لی کانگ این در دقیقه 12 گل‌های این بازی را برای PSG‌ به ثمر رساندند.

پاریسی‌ها که دو هفته پیش جام قهرمانی را تحویل گرفته بودند، با پیروزی در آخرین بازی کیلیان امباپه برای این تیم، 76 امتیاز شدند و با 9 امتیاز اختلاف نسبت به موناکو تیم دوم جدول فصل را به پایان رساندند.

 

نتایج سایر بازی‌های هفته پایانی لوشامپیونه به شرح زیر رقم خورد:

لوآور یک - مارسی 2
لانس 2 - مون‌پولیه 2
لیل 2 - نیس 2
لوریان 5 - کلرمون صفر
لیون 2 - استراسبورگ یک
موناکو 4 - نانت صفر
رنس 2 - رن یک
تولوز صفر - برست 3

با این نتایج تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن با 76 امتیاز به‌عنوان قهرمان، موناکو با 67 امتیاز به‌عنوان نایب قهرمان و برست با 61 امتیاز به‌عنوان تیم سوم جدول سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردند. لیل 59 امتیازی نیز به‌عنوان تیم چهارم جدول به پلی‌آف کسب سهمیه لیگ قهرمانان رفت. بعد از این چهار تیم، نیس با 55 امتیاز پنجم شد و به مرحله گروهی لیگ اروپا راه یافت و لیون هم با 53 امتیاز به‌عنوان تیم ششم سهمیه لیگ کنفرانس را به دست آورد.

پس از لیون، تیم‌های لانس با 51 امتیاز، مارسی با 50 امتیاز، رنس با 47 امتیاز، رن با 46 امتیاز، تولوز با 43 امتیاز، مون‌پولیه با 41 امتیاز، استراسبورگ با 39 امتیاز، نانت با 33 امتیاز و لوآور با 32 امتیاز به ترتیب در رده‌های هفتم تا پانزدهم قرار گرفتند. در پایین جدول هم کلرمون قعرنشین با 25 امتیاز و متز رده هفدهمی با 29 امتیاز و صرفاً به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به لوریان به دسته دوم سقوط کردند. لوریان اما هنوز از بقا مطمئن نیست و برای ماندن در لیگ یک فرانسه باید در پلی‌آف به مصاف تیم سوم لیگ دسته دوم برود.