به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، هیأت بدوی مجوز باشگاهی پس از بررسی کلیه مستندات باشگاه‌ها در چندین جلسه فشرده، و با توجه به گزارش‌های دپارتمان مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال، تصمیمات خود در زمینه باشگاه‌های متقاضی دریافت مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا، ملی، بانوان و فوتسال را به شرح زیر اعلام کرده است:

* باشگاه سپاهان با توجه عملکرد مطلوب باشگاه در کلیه‌ی معیارهای A و B؛ باشگاه حائز شرایط دریافت مجوز AFC Champions League Elite (ACLE) تشخیص داده شد.

* باشگاه‌های آلومینیوم اراک، استقلال تهران، پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز، فولاد خوزستان و گل گهر سیرجان با توجه عملکرد مطلوب در کلیه‌ی معیارهای الزامیA؛ حائز شرایط دریافت مجوز AFC Champions League Elite (ACLE) با جریمه و ملی ایران (Pro) با جریمه تشخیص داده شدند. با توجه به عدم انجام برخی از معیارهای B، این باشگاه‌ها برای تعیین میزان و نوع جرایم انضباطی مرتبط با مجوز به کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع می‌شوند.

* باشگاه‌های پیکان، شمس آذر قزوین، نساجی مازندران و هوادار با توجه به نقص مدارک بارگذاری شده در یک یا چند معیار الزامی A، حائز شرایط دریافت مجوز AFC Champions League Elite (ACLE) تشخیص داده نشدند. اما بر اساس آئین نامه مجوز باشگاهی؛ این باشگاه‌ها شایسته دریافت مجوز ایران (Pro) با جریمه هستند. با توجه به عدم کفایت مدارک و مستندات در برخی معیارهای A وB، این باشگاه‌ها برای تعیین میزان و نوع جرایم انضباطی مرتبط با مجوز به کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع می‌شود.

* باشگاه‌های استقلال خوزستان، ذوب آهن اصفهان، صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان و ملوان بند انزلی با توجه به نقص مدارک بارگذاری شده در چندین معیار الزامی A، حائز شرایط دریافت مجوز AFC Champions League Elite (ACLE) و مجوز ملی ایران (Pro)تشخیص داده نشدند. لذا این باشگاه‌ها برای تعیین میزان و نوع جرایم انضباطی مرتبط با مجوز به کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع می‌شوند.

* باشگاه‌های فولاد مبارکه سپاهان و خاتون بممطابق با آئین نامه مجوز باشگاهی با توجه عملکرد مطلوب باشگاه در کلیه‌ی معیار هایA ؛ حائز شرایط دریافت مجوز AFC Women s' Champions League و ملی ایران برای لیگ برتر بانوان تشخیص داده شدند.

* باشگاه‌های پیکان و شهرداری سیرجان با توجه به نقص مدارک بارگذاری شده در یک یا چند معیار الزامی A، حائز شرایط دریافت مجوز AFC Women s' Champions League تشخیص داده نشدند. اما براساس آئین نامه مجوز باشگاهی؛ این باشگاه‌ها شایسته دریافت مجوز ملی ایران برای لیگ برتر بانوان هستند.

* باشگاه‌های مس سونگون، گیتی پسند و آلومینیوم اراک با توجه به نقص مدارک بارگذاری شده در یک یا چند معیار الزامیA، حائز شرایط دریافت مجوزAFC Futsal Championship Leagueتشخیص داده نشدند.

* مطابق آئین نامه‌ی مجوز باشگاهی، باشگاه می‌تواند ظرف مدت پنج روز به رأی هیأت بدوی مجوز اعتراض نماید. اعتراضات هفته آینده در هیأت استیناف مجوز باشگاهی بررسی خواهد شد. جزئیات نظر اعضای هیأت بدوی در کلیه معیارهای مورد نیاز اخذ مجوز برای کلیه باشگاه‌های متقاضی ارسال شده است. مطابق آئین نامه‌ی مجوز باشگاهی کلیه تصمیمات هیأت بدوی امروز به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌رسد.

پیش از این خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده بود باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه‌ای دریافت کرده و امکان حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا را دارند.