به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با تصمیم کارگروه نظارت بر قراردادها و تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری برای فصل آینده 325 میلیارد تومان اعلام شد که این میزان می‌تواند در صورت قهرمانی و کسب مجوز حرفه‌ای تا 425 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

مهم‌ترین موضوع در قانون سقف بودجه، بحث ضمانت اجرایی است؛ موضوعی که سال گذشته وجود نداشت. در لیگ بیست‌وسوم دستورالعمل سقف بودجه مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون را نداشت و عملاً قانون نبود. به همین دلیل مشکلات فراوانی ایجاد شد تا این دستورالعمل، شکست‌خورده تلقی شود.

با توجه به مشکلات اشاره شده و برای رفع این موارد جلسات متعددی در فدراسیون فوتبال برگزار شده است. بر این اساس، کارگروه نظارت بر قراردادها برای فصل آینده این اختیار را به کمیته انضباطی داده تا در صورت تخطی هر یک از تیم‌ها از سقف قرارداد، باشگاه متخلف را به جریمه نقدی و کسر امتیاز محکوم کند. در این قانون تنها، باشگاه متخلف به کسر امتیاز محکوم خواهد شد و هیچ امتیازی به تیم‌های رقیب داده نمی‌شود.

این آیین‌نامه به زودی در جلسه هیئت رئیسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا در صورت تأیید در فصل آینده لیگ برتر به شکل قانون درآمده و اجرایی شود.