سعید اخباری درباره صعود تیم فوتبال چادرملوی اردکان به لیگ برتر فوتبال، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: لیگ دشواری را پشت سر گذاشتیم و تعیین سقف بودجه، کار باشگاه‌ها را سخت کرده بود. باشگاه‌هایی چون سایپا و مس کرمان که مجوز حرفه‌ای داشتند، می‌توانستند بیشتر هزینه کنند. شرایط مالی چهار یا پنج باشگاه بهتر از ما بود. بازیکنان جوانی در اختیار داشتیم و گاهی میانگین سنی تیمی که در زمین بازی می‌کرد، 24 سال بود.

فدراسیون فوتبال 3 امتیاز به فجر سپاسی هبه کرد
وی در مورد اهمیت غلبه بر فجر سپاسی در هفته سی‌ودوم برای صعود چادرملو، به دنبال سه امتیازی که فجری‌ها به‌خاطر بازی برگزار نشده مقابل استقلال آبی‌پوش ملاثانی به دست آوردند، بیان کرد: این پیروزی نقطه عطف داستان ما بود و اگر نمی‌بردیم، مسائل زیادی تغییر می‌کرد. فاصله دیدارهای سایر تیم‌ها بیشتر از بازی‌های ما بود و فدراسیون نیز سه امتیاز به فجر هبه کرد! تیمی که به این شکل سه امتیاز می‌گیرد، روحیه زیادی به دست می‌آورد.

بخشی از انرژی خودمان را صرف جام حذفی کردیم
سرمربی چادرملوی اردکان با اشاره به حضور شاگردانش در جمع هشت تیم پایانی جام حذفی تصریح کرد: ما به یک چهارم نهایی جام حذفی هم رسیدیم و باید بخشی از انرژی خودمان را صرف این بازی‌ها می‌کردیم. تیمی جوان، همدل و تاکتیکی داشتیم و رقبای سرسختی پیش روی ما بودند که خدا را شکر توانستیم صعود کنیم.

بازی در یزد با تماشاگران حداقل حق هواداران ماست
اخباری درباره انتقاداتی که نسبت به مشکلات زیرساختی یزد وارد دانسته بود، اظهار داشت: بعد از چند ماه به حرف ما رسیدند و دیدید فدراسیون 41 ایراد به ورزشگاه شهید نصیری گرفت. 20 هزار تماشاگر برای تشویق چادرملو به ورزشگاه می‌آمدند و 10 هزار هوادار بیرون از ورزشگاه می‌ماندند. برگزاری دیدارها در یزد با حضور تماشاگران کمترین حق هواداران ماست.

تیم فوتبال چادرملو , لیگ دسته اول فوتبال ,

برطرف کردن ایرادات ورزشگاه یزد 50 میلیارد هزینه دارد
وی در مورد عزم شرکت چادرملو برای برطرف کردن ایرادات ورزشگاه شهید نصیری خاطر نشان کرد: روز سه‌شنبه نشستی با حضور معاون استاندار یزد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار و گفته شد که برطرف شدن این ایرادات، 50 میلیارد تومان هزینه دارد. این هفته یک متصدی برای انجام کار پیدا می‌شود تا کار را آغاز کند. حالا که گفتند لیگ برتر پس از استقرار سیستم VAR (کمک داور ویدیویی)‌ برگزار می‌شود، زمان خوبی پیش رو داریم تا به زمین مسابقه و تمرین رسیدگی کنیم.

صحبت از میزبانی در شهر دیگر، توهین به چادرملو و طرفداران ماست
سرمربی چادرملوی اردکان درباره اینکه گفته شد مدیران این باشگاه در حال سایر شهرها برای میزبانی در این شهرها هستند، تصریح کرد: تاکنون به چیزی جز بازی در یزد فکر نکردیم و تمام تلاش مجموعه ما بر این است که ورزشگاه شهید نصیری را آماده میزبانی کنیم. صحبت از میزبانی در شهر دیگر را توهین به مجموعه چادرملو و طرفداران خودمان می‌دانم. در روزهای نخست هواداران انگشت‌شماری به ایران می‌آمدند، اما رفته‌رفته تعداد بیشتری به ورزشگاه جذب کردیم.

8 تیم مختلف در زمین ما تمرین می‌کنند؛ اینگونه نمی‌شود در لیگ برتر موفق شد!
اخباری در مورد شرایط زمین تمرینی چادرملو در استان یزد به تسنیم گفت: ما یک زمین داریم که هشت تیم در رده‌های مختلف روی آن تمرین می‌کنند؛ اینگونه نمی‌توان در لیگ برتر موفق شد. این زمین باید به‌صورت انحصاری در اختیار ما قرار بگیرد.

باشگاه‌هایی که صعود می‌کنند، اولویت بازیکنان محسوب نمی‌شوند
وی درباره تقویت کادر فنی چادرملو برای لیگ بیست‌وچهارم اظهار داشت: کادر فنی و بازیکنان قطعاً تقویت می‌شوند، اما شاکله تیم را حفظ می‌کنیم. باشگاه توانایی مالی دارد، اما اهل ریخت و پاش نیست. باید بودجه معقولی تصویب شود تا تیمی آبرومند ببندیم. بودجه چادرملو در هفته آینده مشخص می‌شود و با رویکردی که از مدیران چادرملو می‌شناسم، در این زمینه با ما همکاری می‌کنند. تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر باید بیشتر هزینه کنند، چون اولویت بازیکنان به شمار نمی‌روند.