به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مناری زاده در حاشیه سفر به مازندران در خصوص موضوع رخ داده فساد در فوتبال ایران در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: به نظرم الان بهترین زمان رسیدگی جدی به پرونده‌ای است که تحت عنوان فساد مالی در باشگاه‌های ایران در رسانه‌ها از آن یاد شده، است. می‌شود گفت که زمان اجرای عدالت در فوتبال است.

مناری زاده افزود: با این حرف‌هایی که بیرون درز کرده، فوتبالِ پاک زیر سوال رفته است و انتظار ما فوتبالی‌ها این است که بر اساس قوانین وضع شده اخلاقی فیفا و مقررات انضباطی فدراسیون، برخورد قاطع و قانونی در این خصوص صورت پذیرد تا فوتبال ایران بیش از این زیر سوال نرود.

این لژیونر فوتبال در خصوص موضوع جادوگری در فوتبال هم صحبت کرد و گفت: ما هم این موضوعات را شنیدیم. با این تخلفات و پدیده‌های زشت، پایه‌های فوتبال متزلزل خواهد شد و لازم است برخورد جدی و عبرت‌آمیز در اسرع وقت با عوامل آن صورت پذیرد.

مهدی مناری زاده خواستار حضور وی ای آر در فوتبال ایران شد و عنوان کرد: تنها راه در رفت از این اوضاع و پاک کردن این همه حواشی، آمدن کمک داور ویدئویی در فوتبال ایران است.

مناری زاده که مدتی در لیگ عمان و تیم مسقط عمان حضور داشت، تاکید داشت: علاوه بر لیگ برتر به نظرم در لیگ یک و لیگ‌های پایین‌تر هم باید در آینده پیگیر حضور کمک داور ویدئویی باشیم. هزینه‌های هنگفت زیادی در فوتبال ایران صورت می‌گیرد و شاید هزینه VAR به اندازه هزینه قرارداد یک بازیکن حرفه‌ای باشد، تیم‌ها انگار یک بازیکن جدید به خدمت گرفتند. ولی در عوض یکبار هزینه می‌کنیم و سال‌ها خیالمان از داوری راحت خواهد شد و درصد اشتباهات در داوری فوتبال ما کم خواهد شد.

عابدزاده بهترین گزینه برای جانشینی بیرانوند است

این لژیونر فوتبال ایران که در لیگ پرتغال در ماریتیمو نیز حضور داشت در بخشی دیگر از صحبت‌هایش در خصوص شایعه‌های حضور امیر عابدزاده در پرسپولیس نیز صحبت کرد و گفت: به نظرم امیر عابدزاده بهترین گزینه برای جانشینی بیرانوند در پرسپولیس است.

مهدی مناری زاده، ادامه داد: امیر عابدزاده سال‌ها تجارب خوبی در فوتبال اروپا کسب کرده و تجربه حضور در جام جهانی دارد و حالا دیگر یک دروازبان پخته و کامل است و می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

بازیکن سابق سیاه‌جامگان ایران و راه آهن تهران در پایان بیان کرد: نگرش و دیدگاه‌ها در فوتبال تغییر کرده و حالا تمامی استان‌ها و شهرهای ایران در فوتبال حرف زیادی برای گفتند دارند.