به گزارش خبرنگار مهر، قرعه‌کشی رقابت‌های مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا روز پنجشنبه ۷ تیر از ساعت ۱۰:۳۰ در کوالالامپور مالزی برگزار خواهد شد و تیم های حاضر در این مرحله رقبای خود را خواهند شناخت.

ساز و کار قرعه کشی

در این قرعه کشی ابتدا تیم های سید ششم از گلدان خارج خواهند شد و به این ترتیب تیمی که اول از گلدان خارج شود در گروه A، تیمی که دوم خارج شود در گروه B و تیمی که سوم خارج شود در گروه C قرار می گیرد.

این روند به ترتیب برای سید پنجم، چهارم، سوم و دوم ادامه پیدا می کند و قرعه کشی با کشیدن تیم های سید اول به پایان می رسد.

گروه مرگ

تیم ملی ایران در کنار ژاپن و کره جنوبی در سید اول قرار دارد. هرچند فوتبال در قاره آسیا پیشرفت های قابل توجهی داشته است و نمی توان به راحتی تیمی را از پیش برنده یا از پیش بازنده دانست اما به لحاظ اسم و اعتباری که تیم ها دارند حضور استرالیا و قطر در سید دوم، عربستان سعودی در سید سوم و امارات در سید چهارم می تواند به این معنا باشد که قرارگرفتن امارات از سید ۴، عربستان از سید ۳، یکی از تیم های استرالیا و قطر از سید ۲ در کنار یکی از تیم های سید اول به تشکیل گروه مرگ منجر خواهد شد.

سیدبندی تیم ها به شرح زیر است:

سید یک: ژاپن، ایران و کره‌جنوبی
سید دو: استرالیا، قطر و عراق
سید سه: عربستان سعودی، ازبکستان و اردن
سید چهار: امارات، عمان و بحرین
سید پنجم: چین، فلسطین و قرقیزستان
سید ششم: کره شمالی، اندونزی و کویت

تیم‌های حاضر در این ۶ سید در ۳ گروه ۶ تیمی تقسیم خواهند شد که ۲ تیم برتر هر گروه جواز حضور در جام جهانی را کسب خواهند کرد.

تیم‌های سوم و چهارم گروه‌ها نیز مجدداً در ۲ گروه ۳ تیمی بازی می‌کنند و تیم‌های برتر گروه‌ها به عنوان سهمیه‌های هفتم و هشتم آسیا راهی جام جهانی می‌شوند

برای نیم سهمیه باقی مانده نیز طبق روال قبل بازی پلی‌آف با تیمی از قاره دیگر برگزار خواهد شد.