به گزارش خبرنگار مهر، فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در مراسم سالگرد ناصر حجازی گفت: دومین خرداد سیزدهمین سالگرد درگذشت ناصر حجازی است، فکر می‌کنم ۳۰ اردیبهشت ماه بازی استقلال مقال پاس بود که ایشان به کما رفتند و دوم خردادماه هم درگذشتند. نکته قابل توجه این بود که در زمان هوشیاری هم پیگیر تیم استقلال بودند. بعد از ۱۸ ماه بیماری سخت زمانی که هوشیار بودند نتایج استقلال را پیگیری می‌کردند. ما در دوم خرداد یکی از بزرگترین اسطوره باشگاه استقلال را از دست دادیم.

وی در واکنش به این سوال که بعد از ناصرخان اخلاق مداری کمرنگ شد، گفت: باید در عمل این مسائل را سرلوحه قرار داد. در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی مطرح شد که پاسخ حواشی‌ها داده شود. با توجه به مکتب باشگاه استقلال لازم نیست ما هر حاشیه‌ای را پاسخ دهیم. باید در جایی که لازم است در چارچوب قانون و آن هم در شأن باشگاه استقلال باشد از حقوق آن دفاع کنیم. بهتر است که ما عملاً پیگیر منافع استقلال باشیم. ما هم در مورد پرونده که علیه کادر فنی استقلال باز شده بود تمام و کمال از حق و حقوق آن‌ها دفاع کردیم و رأی برائت حاصل شد. در خصوص پرونده حامدی فر و هاشمی نسب هم شرایط به همین صورت بود.

سمیعی عنوان کرد: متأسفانه برخی افراد ادعای جدید مطرح کردند که متناسب نیست، بعضی افراد به صورت رنگی عمل می‌کنند به یکی از اعضای کمیته استیناف آقای دادرس این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند. ما پیگیر موضوعات هستیم چون اعتقاد داریم ملاک ما رأی صادر شده کمیته استیناف است.

وی در مورد بازی آخر لیگ خاطرنشان کرد: متأسفانه در این خصوص هم یک بی‌اخلاقی صورت گرفت و از همینجا به هواداران استقلال می‌گویم برای محل برگزاری بازی آخر هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. در آخرین جلسه مراجع ذی صلاح قرار شد این موضوع به نتیجه چند بازی آخر موکول شود و نتایج مشخص شود. ممکن است اصلاً بازی آخر تشریفاتی باشد بنابراین در مورد مکان بازی هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

سرپرست مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد کسب مجوز حرفه‌ای و پرداخت بدهی‌ها خاطرنشان کرد: برای کسب مجوز حرفه‌ای همه تلاش کردند، آن چیزی که باید برای کسب مجوز حرفه‌ای امسال انجام شد اما یک سری بدهی‌ها مانند پرونده آمانوف و ساپینتو باقی مانده است که برای فصل آتی باید پرداخت شود. باشگاه استقلال مشکلات زیادی داشت اما همگی آن‌ها حل شد.

وی در مورد همکاری مدیریت هلدینگ باشگاه و کادر فنی چطور است، خاطرنشان کرد: مدیریت باشگاه با سرمربی تیم هماهنگ است و تنها آن‌ها به بازی فکر می‌کنند.

سمیعی در مورد تمدید با بازیکنان گفت: اگر مذاکره یا تمدید صورت بگیرد حتماً اطلاع رسانی خواهیم کرد. برخی حواشی ایجاد می‌کنند. تیم در کورس قهرمانی است و نباید تمرکز بازیکنان بهم بریزد.

وی در مورد پرداختی به بازیکنان استقلال عنوان کرد: حدود ۶۵ درصد از مطالبات بازیکنان پرداخت شده است و تا پایان سال طبق قولی که داده شده در اسرع قبل تسویه کامل صورت خواهد گرفت.

استقلال بدهی مالیاتی دارد. در زمان بدهی آجرلو ۲۷۷ میلیارد تومان بود و ما شروع به کاهش آن کردیم و در زمان فتح الله زاده این کار به شدت ادامه پیدا کرد و امسال ۵۵ میلیارد بدهی مالیاتی داشتیم که کاهش پیدا کرده و الان این بدهی مالیاتی به ۳۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.