به گزارش خبرنگار مهر، «آنتونیو مانیکونه» در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایتالیا در اولین بازی خود در یورو ۲۰۲۴ اظهار داشت: ایتالیا عملکرد خوبی داشت. در لحظات ابتدایی بازی با آلبانی روند به گونه دیگری پیش رفت اما ایتالیا به بازی برگشت و توانست بازی را پیروز شود و امیدوارم همین روند را تا پایان مسابقات داشته باشد.

او در رابطه با پیش بینی خود بابت قهرمان این دوره از مسابقات جام ملت‌های اروپا گفت: نمی‌شود با انجام یک بازی، قهرمان یک تورنمنت را اعلام کرد. در جام جهانی ۲۰۱۰، اسپانیا اولین بازی خود را واگذار کرد اما در پایان قهرمان شد، همچنین در جام جهانی گذشته آرژانتین در اولین بازی مغلوب عربستان شد اما در پایان توانست جام را تصاحب کند. من در اولین دور مرحله گروهی تیم ملی آلمان را با کیفیت دیدم.

مربی تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با عملکرد تیم ملی اسپانیا در اولین بازی که برابر کرواسی انجام داد، تصریح کرد: به نظرم اسپانیا در اولین بازی از خود مدعی یک قهرمان را نشان داد و ایتالیا هم تلاش خواهد کرد تا در این مسابقات به نتایج خوبی دست یابد.

او تصریح کرد: فوتبال در همه جای دنیا در حال پیشرفت است و همه تیم‌ها برای کسب بهترین نتیجه گام به زمین می‌گذارند و به نظرم سبک خط دفاعی تیم ملی ایتالیا هم نسبت به گذشته تغییر کرده است. در مقابل اسپانیا، نمی‌گویم بازیکنان ایتالیا کاملاً دفاعی بازی خواهند کرد، ولی حتماً فاز دفاعی تقویت می‌شود.