به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس در هفته ششم رقابت های لیگ برتر و در دربی ۱۰۴ روز چهارشنبه ۴ مهر در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک رو در روی هم قرار گرفتند که پرسپولیس با تک گل محمدحسین کنعانی زادگان که در وقت های اضافه نیمه دوم و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید موفق شد رقیب دیرینه خود را شکست دهد تا سرخ ها ۳ امتیاز با ارزش را به اندوخته خود اضافه کنند.

محمود شافعی کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با این دیدار اظهار داشت: بازی خوب و تاکتیکی را از طرف تیم پرسپولیس شاهد بودیم و از طرفی تیم استقلال با توجه به شرایطی که در هفته های اخیر داشت با حاشیه هایی همراه بود. بازیکنان پرسپولیس از نظر فنی و روحی در شرایط بسیار خوبی قرار داشتند و «گاریدو» (سرمربی پرسپولیس) تیم خود را به خوبی سازماندهی کرده بود.

«گاریدو» به یک شرط بهتر از برانکو می‌شود/بهانه استقلال از بین رفت

او ادامه داد: تمامی بازیکنان عملکرد بسیار خوبی در بخش تدافعی و تهاجمی داشتند و عالی بودند و سوای همه این موارد مالکیتی که پرسپولیس بر زمین و توپ داشت خیلی به چشم می آمد مخصوصاً قبلاً که بازیکنان حریف می گفتند VAR نبود و شما قهرمان شدید حالا و با وجود VAR توانستیم پیروز از زمین خارج شویم ضمن اینکه تیم استقلال هم در نقل و انتقلات نفرات بسیار خوبی را در اختیار گرفته بود و با توجه به مالکیت جدیدی که پیدا کرده از پشتوانه مالی بسیار خوبی بهره مند بود. بازیکنان پرسپولیس بسیار همدل نشان دادند و استقامت مدیریتی در بحث تیمداری و باشگاه داری باعث شد تا این ۳ امتیاز خیلی مهم به حساب پرسپولیس واریز و هواداران خوشحال شوند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص نتایج به وجود آمده در سایر بازی های هفته ششم لیگ برتر گفت: با توجه به شکست سپاهان مقابل تراکتور و پیروزی ملوان، شرایط در صدر جدول بسیار حساس شده ضمن اینکه پرسپولیس یک بازی عقب افتاده دارد و فکر می کنم با توجه به روند خیلی خوبی که دارد ادامه مسابقات را هم به خوبی پشت سر خواهد گذاشت.

او افزود: اگر به گاریدو زمان دهند در بحث تاکتیکی می تواند پرسپولیس را به اهداف خود برساند و حتی می تواند شرایط بهتری را نسبت به زمان برانکو و یحیی گل‌محمدی برای هواداران به وجود آورد.

«گاریدو» به یک شرط بهتر از برانکو می‌شود/بهانه استقلال از بین رفت

هافبک سابق سرخپوشان تهرانی ادامه داد: اکنون باید تمرکز بازیکنان پرسپولیس روی دیدار با پاختاکور در لیگ نخبگان آسیا باشد، ما در لیگ برتر شرایط خوبی داریم و امیدوارم این روند خود در مسابقات آسیایی هم ادامه دار باشد.

شافعی در پایان تصریح کرد: در دیدار با الاهلی عربستان هم از پرسپولیس بازی خوبی را شاهد بودیم اما باید این دیدار را فراموش کنیم تا با پیروزی در دیدارهای آینده امتیازهای خوبی را به ارمغان بیاوریم و در جدول روند صعودی داشته باشیم.