هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره اصلی‌ترین دلایل انصراف گروه دریک از باشگاهداری، اظهار داشت: بیش از 25 سال از تیم‌داری آقای زنوزی در رشته‌های مختلف سپری شده و سوابق ورزشی من نیز مشخص است. منظورم این است که به آن تجربه کافی دست یافته‌ایم که تصمیمات هیجانی و عجولانه اتخاذ نکنیم. خدای ناکرده موضوع لجبازی هم به هیچ عنوان وجود ندارد و این واژه‌ها که به کار برده می‌شود، صرفاً بازی‌های نخ‌نمای برخی افراد در فضای مجازی است.

 

وی ادامه داد: ما بر این باوریم که هواداران در تیم‌های پرطرفدار مالکان اصلی باشگاه هستند و انتقاد هم حق مسلم آنهاست. گاهاً تماشاگران تحت فشار روانی و جو حاکم بر ورزشگاه از الفاظ نامناسب استفاده می‌کنند، باز هم مشکلی نیست و ما پذیرای انتقاد این عزیزان هستیم. طبیعت فوتبال همین است، همه جای دنیا هواداران تیم‌های مدعی در صورت عدم کسب جام قهرمانی، اعتراض می‌کنند، چون ذات تیم پرطرفدار همین است.

نصیرزاده خاطر نشان کرد: موضوع فراتر از آن چیزی است که همه فکر می‌کنند. می‌پرسند چرا تراکتور قهرمان نشد، می‌گویم به همان دلیل که این تیم در 15 سال گذشته تا آستانه کسب جام رفته و علی‌رغم شایستگی موفق نشده است، امسال هم نتوانست جام کسب کند. من وجود برخی مشکلات و کاستی‌ها را قبول دارم، اما از این بخش ماجرا هم نباید غافل شویم، وقتی تراکتور روند خوبی را در پیش می‌گیرد عده‌ای سنگ‌اندازی می‌کنند. برخی‌ها هم از درون همین استان که تعدادشان زیر 10 نفر است با حاشیه‌سازی تیم را با مشکل مواجه می‌کنند. امسال نسبت به بهترین عملکرد تاریخ تراکتور از زمان 16 تیمی شدن لیگ، فقط چهار امتیاز کمتر کسب کرده‌ایم، اما ببینید به چه وضعیت دچار شده‌ایم.

وی ادامه داد: ما امسال تا حد زیادی با مشکلات و سنگ اندازی‌ها مقابله و سعی کردیم بدون حاشیه پیش برویم. به‌عنوان مثال بعد از هر اشتباه داوری تنها به نامه اعتراضی بسنده نمی‌کردیم و بلافاصله به فدراسیون می‌رفتم تا از حق تیم‌مان دفاع کنم، اما در این بین افراد سهم‌خواه برای باشگاه حاشیه‌سازی می‌کردند. بنا به ملاحظاتی امکان نام بردن از افراد و انتشار اسناد وجود ندارد، ولی به مواردی اشاره می‌کنم.

مدیرعامل باشگاه تراکتور تأکید کرد: یک نفر که در سکوها هم صاحب جایگاه است به صراحت اعلام کرده که منافع من با قهرمانی تراکتور تأمین نمی‌شود، بلکه متشنج بودن فضای اطراف تیم به من کمک می‌کند. افرادی که در گذشته به‌عنوان مدیر، معاون، سرمربی، بازیکن یا عناوین دیگر در باشگاه حضور داشتند و کارنامه‌شان هم برای همه مشخص است، از طریق ارتباطات خود حاشیه‌سازی کرده و درصدد نفوذ به باشگاه هستند. کسانی بودند در سالیان گذشته که به وسیله ارتباط نزدیک با بازیکنان و مسئولان باشگاه، ارتزاق می‌کردند، اکنون این فضا برای‌شان فراهم نشده و آنان نیز از سوی دیگر فشار می‌آوردند. برخی از فعالان عرصه‌های مختلف که به وسیله شغل‌شان به فوتبال نزدیک شده‌اند می‌خواهند در فلان معاونت یا بخش باشگاه فعالیت کنند که بلافاصله بعد از مخالفت‌مان، علیه ما در فضای مجازی جوسازی می‌کنند.

نصیرزاده در واکنش به اینکه چرا باشگاه مستندات این سهم‌خواهی‌ها را منتشر نمی‌کند، بیان کرد: همانطور که همه می‌دانند انتشار پیام یا گفت‌وگوی خصوصی افراد جزو مصادیق مجرمانه است، ولی این مستندات در اختیار نهادهای مربوطه قرار دارد و از انتشار منع شده‌ایم، چون برخی از سهم‌خواهی آنها تعجب‌آور است.

وی خاطرنشان کرد: می‌گویند مگر چند نفر می‌‌تواند جو یک باشگاه را برهم بزند؟ این افراد ارتباطات و پایگاه‌های مردمی دارند. به تعبیر دیگر در لباس دوست نزدیک می‌شوند، اما شک نکنید دشمن هستند و صرفاً منافع خودشان را پیگیری می‌کنند. روی سخنم با هواداران تراکتور نیست، هوادارانی که در ورزشگاه علیه ما شعار دادند یا در فضای مجازی با اتکا به باور و اعتقاد خودشان از ما انتقاد کرده و گاهاً توهین هم می‌کنند، همه‌شان عاشقان تراکتور هستند و ما دست آنها را می‌بوسیم، منظورم اندک نفراتی هستند که برای تأمین منافع شخصی جو اطراف تیم را خراب می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه تراکتور ادامه داد: یکی از این افراد که شناخته شده هم است. در مواجهه با من، پس از تعریف و تمجید فراوان درخواست پول کرد که گفتم به کسی باج نمی‌دهم. چند روز بعد، او در یکی از جلسات تمرینی در صف نخست توهین‌کنندگان به بازیکنان و من حضور داشت! البته می‌دانم هدفش فقط پول نیست، عاشق دیده‌شدن و جذب فالور است. فردی پیامک زده من همانی هستم که در ورزشگاه سکته کردم لطفاً به من هم کمک مالی کنید. می‌دانم اگر کمک نکنیم، جو دیگری علیه تیم و در رأس آن مدیریت باشگاه درست خواهد شد. نمی‌توانم بیشتر از این توضیح بدهم و هواداران که خیلی هم باهوش هستند، این افراد را بشناسند.

نصیرزاده همچنین تأکید کرد: من نیازی به پول فوتبال ندارم و درآمدم از محل دیگری است. وابستگی خاصی هم به فوتبال ندارم و اگر روزی در ورزش نباشم، هیچ خللی در زندگی شخصی‌ام ایجاد نمی‌شود. به همین دلیل با صراحت می‌گویم این جو کنونی برای مالکان بعدی هم مشکل‌ساز خواهد شد. خود هواداران باید این افراد را کنترل کنند.

وی تأکید کرد: با تمسخر حرف‌هایم، بهانه‌جویی و ادعاهای واهی که احتمالاً با آنها مواجه خواهیم شد؛ دردی دوا نمی‌شود. مدیران، مربیان و بازیکنان همگی روزی رفتنی هستند، اما آنچه که باقی می‌ماند، نام «تراکتور» است. متأسفم برخی نظرات را در فضای مجازی خواندم که نوشته بودند «اگر خریدار نیست، تیم را منحل کنید». تعجب می‌کنم یک انسان چقدر می‌تواند نسنجیده حرف بزند؟ انحلال تراکتور آرزوی همین افراد است که هیچ‌‌گاه محقق نخواهد شد. من هم با هواداران موافقم، تراکتور روی زمین نمی‌ماند.

 نصیرزاده خاطرنشان کرد: زمانی به یاد دارم که آذربایجان شرقی به واسطه حمایت شهرداری تبریز، پتروشیمی و یک نفر از بخش خصوصی در اکثر رشته‌ها به ویژه دوچرخه‌سواری و فوتسال نتایج درخشانی کسب می‌کرد. یا زمانی پنج تیم فوتبال از آذربایجان در لیگ برتر و دسته یک حضور داشتند که با کنار کشیدن مجموعه‌‌های دولتی و خصوصی این تیم‌ها منحل شدند. آذربایجان شرقی پتانسیل بالایی دارد، همه باید برای احیای ورزش استان تلاش کنیم. از بخش خصوصی و کارخانجات صنعتی استان خواهش می‌کنم دل و جرأت داشته باشند، پا پیش بگذارند و در ورزش هم هزینه کنند.

مدیرعامل باشگاه تراکتور با بیان اینکه «امسال دنبال کسب حداقل یک جام بودیم تا به هواداران تقدیم کنیم.»، یادآور شد: متأسفانه به این هدف دست نیافتیم و به این دلیل از هواداران عذرخواهی می‌کنم. سال‌هاست در فوتبال حضور دارم و همواره با صراحت صحبت کرده‌ام و نمی‌توانم مثل برخی‌ها حرف فضای مجازی پسند زده و عوام‌فریبی کنم. گاهاً حرفایم باعث ناراحتی هواداران شده است که در نهایت ادب و احترام، بابت این موضوع نیز از تک تک هواداران عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: هیچ وقت مدیر پشت میزنشین نبودم، چه زمانی که در تراکتور مسئولیت داشتم و چه زمانی که در بدنه باشگاه حضور نداشتم، به واسطه ارتباط قدیمی با آقای زنوزی، اکثر روزهای هفته با حضور در فدراسیون فوتبال پیگیر مسائل تراکتور بوده‌ام و همواره از ارتباطات خودم برای کمک به این تیم استفاده کرده‌ام.

نصیرزاده در پایان گفت: معتقدم حقایق ذکر شده در این گفت‌وگو، بزرگ‌ترین کمکی بود که می‌توانستم در حق تراکتور و هواداران عاشق آن انجام دهم. شاید فشارها و جوسازی‌ها علیه من بیشتر شود و این عده‌ای که منافع‌شان در خطر افتاد، حرف‌هایم را به سخره بگیرند، ولی مشکلی نیست. وجدانم آسوده است که تمامی واقعیات را گفتم.