به گزارش خبرنگار مهر، وقتی سوت آغاز رقابت‌های لیگ بیست و سوم به صدا درآمد خریدهای پر زرق و برق تراکتور تبریز بار دیگر آنها را مدعی قهرمانی معرفی کرد اما شروع بد سرخپوشان تبریزی با باخت مقابل سپاهان اصفهان و پرسپولیس و سپس حذف در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا نشان داد تراکتور همچنان با روزهای خوش خود فاصله دارد.

پاکو خمز سرمربی اسپانیایی تراکتور تبریز با همین شکست‌ها زیر فشار انتقاد هواداران پرشمار تیمش قرار گرفت تا خیلی زود درهای حاشیه روی خریدهای تابستانی این تیم و جریان نقل و انتقالات در این باشگاه خصوصی باز شود.

قراردادهای میلیاردی بدون تأیید سرمربی!

خمز وقتی دید فشار هواداران تراکتور از این تیم در حد و اندازه‌های یک تیم مدعی قهرمان است خیلی زود نسبت به روند نقل و انتقالاتی باشگاه در تابستان سال گذشته واکنش نشان داد. او در خصوص جذب بازیکنانی همچون شجاع خلیل زاده، عارف آغاسی، سیامک نعمتی، امیرحسین حسین زاده، عارف رستمی، مهدی شیری، محمد نادری و… اظهار بی اطلاعی کند.

سرمربی اسپانیایی تراکتور پروسه جذب بازیکن را موضوعی در داخل باشگاه عنوان کرد و از هرگونه دخالت در جذب نفرات مد نظرش سر باز زد.

تراکتور و فصل پرحاشیه با پایان تلخ/ نقش یک دلال در ناکامی سرخ‌ها

رفت و آمد دلال پرحاشیه به رختکن

همین صحبت‌ها کافی بود تا حضور یکی از دلال‌های فوتبالی در رختکن تراکتور که سابقه محرومیت از سوی کمیته انضباطی را نیز دارد نقل محافل شهر تبریز و دوستداران تراکتور شود. حضور پررنگ این شخص در کنار مالک باشگاه و همچنین بعضی از بازیکنان جدید تراکتور دامنه شایعه نقش فعال او در تیم را بیشتر می‌کرد تا کار به اعتراض طرفداران تراکتور با شعارهایشان در بازی‌های خانگی این تیم نیز بکشد.

با این حال هرگز مشخص نشد آیا این فرد تأثیر بسزایی در تصمیم گیری های باشگاه در بازار نقل و انتقالات داشته است یا صرفا به عنوان یک فرد نزدیک به محمدرضا زنوزی مالک باشگاه و بازیکنان تیم ارتباط دارد.

بازوبند پرحاشیه شجاع

شجاع خلیل زاده بدون شک یکی از خریدهای پر سرو صدای تراکتور در تابستان محسوب می‌شد. او به محض حضور در جمع سرخپوشان تبریز بازوبند کاپیتانی این تیم را هم بر بازو بست اما عملکرد نامطلوب او و سایر مدافعان تراکتور خیلی زود باعث انتقاد از آنها شود. خلیل زاده بارها خواستار اتحاد بین هواداران تیم با بازیکنان در جریان باخت‌های تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز شد اما کمتر کسی حرفش را خریدار بود تا کار به انتقاد از بستن بازوبند تیم توسط این بازیکن غیر بومی در اولین فصل حضورش در تراکتور نیز کشیده شود.

تراکتور و فصل پرحاشیه با پایان تلخ/ نقش یک دلال در ناکامی سرخ‌ها

جدایی خمز

پاکو خمز پس از روند سینوسی با تراکتور بالاخره در ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ تصمیم به جدایی از تراکتور گرفت. او مشکلات خانوادگی را علت جدایی از تراکتور عنوان کرد اما پذیرش یک روزه استعفای او از سوی مدیران تراکتور نشان از اختلاف نظر با سرمربی اسپانیایی داشت که نتوانست به هیچ وجه انتظارات را در فصل بیست و سوم برآورده کند.

انتخاب مربی موقت بدون تعیین سرمربی

مدیران باشگاه تراکتور پس از جدایی خمز سراغ یحیی گل‌محمدی رفتند تا او هدایت تراکتور را در ادامه فصل بر عهده بگیرد اما مقدمات حضور او در این تیم فراهم نشد تا حمید مطهری به عنوان مربی موقت انتخاب شود. مطهری با وجود نتیجه‌های قابل قبول در هفته‌های پایانی لیگ برتر به دلیل حذف از رقابت‌های جام حذفی صدای اعتراض هواداران به خود و بازیکنانش را شنید تا کار به دل‌زدگی محمدرضا زنوزی از باشگاه‌داری کشیده شود.

تصمیم احساسی یا جدی برای فروش تراکتور

توهین عده اندکی از هواداران تراکتور به زنوزی مالک باشگاه پس از حذف این تیم از رقابت‌های جام حذفی باعث شد تا فرد متمول قید این تیم را بزند و اطلاعیه فروش باشگاه را اعلام کند اما هیچ خریداری پا پیش نگذاشت تا او هم اعلام کند باشگاه را به هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی تحویل دهد اما همچنان هیچ خبر جدیدی از این باشگاه و نحوه چگونگی ادامه فعالیتش وجود ندارد. حال باید دید زنوزی بار دیگر با تصمیم احساسی برای تیم قدیمی و ریشه دار تبریز تصمیم‌گیری کرده است یا او به طور جدی از توهین‌های عده معدود هواداران تراکتور که تحت تأثیر باخت این تیم بوده اند، اقدام به فروش تراکتور خواهد گرفت.

تیمی که فصل را با تمام فراز و نشیب‌هایش با ۵۴ امتیاز به پایان رساند تا رتبه چهارم جدول را برای خود کند.